آتش سوزی در ساختمان مسکونی ۶طبقه
آتش سوزی در ساختمان مسکونی ۶طبقه

سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره جزئیات آتش سوزی در ساختمان مسکونی در منطقه اختیاریه و نجات ۲۰محبوس این حادثه سخن گفت. سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در خیابان اختیاریه شمالی گفت: ساعت ۱۴:۴۸ امروز آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در خیابان اختیاریه شمالی، کوچه بهرام به سامانه ۱۲۵ […]

سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره جزئیات آتش سوزی در ساختمان مسکونی در منطقه اختیاریه و نجات ۲۰محبوس این حادثه سخن گفت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در خیابان اختیاریه شمالی گفت: ساعت ۱۴:۴۸ امروز آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در خیابان اختیاریه شمالی، کوچه بهرام به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

جلال ملکی با بیان این مطلب که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی همراه با امکانات لازم به محل حادثه اعزام شدند، گفت: محل حادثه مجتمع مسکونی ۶ طبقه بود که در هر طبقه پنج واحد مسکونی قرار داشت و زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند.

وی افزود: در طبقه سوم این ساختمان در یکی از اتاق های حدوداً ۱۰۰ متری، آتش‌سوزی به وقوع پیوسته و آتش به سرعت در حال سرایت به سایر قسمت های این واحد بود. ضمن اینکه دود زیادی این واحد، طبقات و راهروهای بالایی را فراگرفته بود.

ملکی ادامه داد: اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که ساکنان در وضعیت ناایمن به وجود آمده محبوس هستند که آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش با دستگاه‌های تنفسی به طبقات بالایی رفته  و مشغول جست‌وجو برای پیدا کردن افراد محبوس شده شدند.

ملکی در خاتمه گفت: در نهایت ۲۰ نفر شامل ۱۵ خانم، دو نوزاد و سه آقا از طبقات مختلف خارج شده که همگی وضعیت خوبی داشتند اما فقط دو خانم دچار آسیب‌دیدگی سطحی شده که تحویل عوامل اورژانس شدند، در نهایت آتش با تلاش آتش‌نشانان خاموش، تخلیه دود انجام، محل ایمن‌سازی شد و در ساعت ۱۵:۵۸ عملیات پایان یافت.