آخرین اخبار از سیلاب در خراسان رضوی
آخرین اخبار از سیلاب در خراسان رضوی
سیلاب در خراسان رضوی و شهرستان تربت جام خساراتی ‌داشته که ۳۰ منزل مسکونی دچار خسارت شده‌اند.

آخرین اخبار از سیلاب در خراسان رضوی

آخرین اخبار از سیلاب تربت جام | آبگرفتگی شدید در خیابان‌ها / خسارت سیلاب به ۳۰ واحد مسکونی‌

سیلاب در خراسان رضوی و شهرستان تربت جام خساراتی ‌داشته که ۳۰ منزل مسکونی دچار خسارت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، بارش‌های شدید باران از عصر روز گذشته در بسیاری از شهرهای کشور سبب بروز مشکلاتی نیز شده است.

این نعمت الهی در خراسان رضوی و مشهدمقدس نیز از روز گذشته در حال بارش است و البته منجر به برخی مشکلات به ویژه در حوزه تردد و آبگرفتگی نیز شده است و در برخی شهرستان‌های استان مانند تربت جام مشکلاتی مانند سیلاب را نیز ایجاد کرده است.

علیرضا صحراگرد مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد در زمینه بارندگی‌ها در مشهد اظهار داشت: بر اثر بارندگی‌های روز گذشته  برخی از معابر دچار تجمع آب شد که توسط عوامل کارگری خدمات‌شهری و ماشین آلات آب‌های سطحی جمع‌آوری شد.

وی افزود: برخی از معابر مشهد از جمله حاشیه احمدآباد، حاشیه الندشت، راستگرد پل انقلاب، پورسینای ۴۰ و پورسینای ۱۷ در بارش‌های روز گذشته دچار تجمع آب شد.۴۲۷ نیروی کارگری با ۶۶ دستگاه ماشین آلات جمع آوری آب‌های سطحی در شهر مستقر هستند.

دستور ویژه استاندار خراسان رضوی

آخرین اطلاعات هواشناسی حکایت از این دارد که در ۲۷ ایستگاه هواشناسی در استان بارش گزارش شده است.

طبق آمارها در ایستگاه قوچان ۱۳ میلیمتر، در نیشابور بیش از ۱۰ میلیمتر و در داورزن، جغتای، سبزوار و دیگر شهرستان های شمالی و مرکزی استان نیز بارش های قابل توجهی ثبت شده است.

با توجه به بارش‌های صورت گرفته، در تربت جام آبگرفتگی شدید ایجاد شده که به سرعت مدیریت بحران تشکیل و با کمک ارتش، هلال احمر و دیگر نهادهای خدمت‌رسان به سامان اولیه رسیده و شرایط شهرستان هم‌اکنون در کنترل است.

خسارت ۳۰ منزل مسکونی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز در این زمینه اظهار داشت: جاری شدن سیل در تربت‌جام منجر به خسارت ۳۰ واحد مسکونی در حاشیه شهر شده است.

وی خاطرنشان کرد: سقوط یک دستگاه خودرو به داخل رودخانه یک کشته برجای گذاشته و یک سرنشین دیگر این خودرو نیز مفقود شده است.

همچنین با تلاش هلال‌احمر جسد فرد مفقودی سیل دیشب تربت جام پیدا شد.

اولین برف پاییزی در راه خراسان رضوی

یحیی قائنی پور، رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی نیز اظهار داشت:از اواسط هفته آینده، با افت شدید دما و یخبندان در استان، برای نواحی مرتفع و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.این کاهش شدید دما از روز دوشنبه رخ می‌دهد به طوری‌که دمای مناطق مختلف استان به زیر صفر درجه می‌رسد.

وی گفت: بارش‌ها در نیمه جنوبی به شکل رگباری است و احتمال آبگرفتگی در شهرهای تایباد، خواف، فریمان، تربت جام، تربت حیدریه، جنوب سبزوار، طرقبه شاندیز، نیشابور و بخش‌هایی از مشهد وجود دارد.