آخرین خبر از بابک زنجانی ؛ شاید اعدام نشود!
آخرین خبر از بابک زنجانی ؛ شاید اعدام نشود!
رئیس دیوان عالی کشور و وکیل بابک زنجانی درباره حکم او اظهارنظرهایی داشته‌اند. آیا او در نهایت اعدام خواهد شد؟

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد اخیرا رییس دیوان عالی کشور با برنامه دست‌خط گفتگویی داشته است که بخشی از سوال و جواب در این مصاحبه درباره بابک زنجانی این طور بوده است:”آخرین خبر از بابک زنجانی ؛ شاید اعدام نشود!”

گفته بودید پرونده بابک زنجانی تمام شده و دست دیوان عالی کشور نیست.

دیوان عالی کشور رای خودش را داده و تمام کرده است. یک شرایطی هست که طرف اطلاعاتی را باید بدهد و اموالی را حیف و میل کرده و در جاهایی حساب‌هایی وجود دارد که این‌ها مسائلی است که باید شناسایی کنند و بعد حکم اجرا شود.

یعنی حکم اعدام را اجرا می‌کنند؟

بله. حکم اعدام قطعی شده است، اما مسائلی است که باید مصالح کشور را در نظر بگیریم.

آن اموال کشور بازگردد.

بیت المال اولویت دارد. اعدام می‌کنند و دست ما از خیلی چیزها کوتاه می‌شود.

ممکن است بعد از این که اموال برگشت و همکاری کرد حکم نقض شود؟

ممکن است اگر همکاری کند مورد عفو قرار گیرد و یا تخفیف بگیرد. احتمال این امر وجود دارد.

در همین حال امروز وکیل بابک زنجانی نیز اظهاراتی داشت.”آخرین خبر از بابک زنجانی ؛ شاید اعدام نشود!”

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی به مهر گفته است: بر اساس دادنامه قطعی صادره از دیوان عالی کشور، چنانچه موکل وجوه مربوطه را مسترد و مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند، از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی که به عفو و بخشودگی اشعار دارد، بهره‌مند خواهد شد.

وی ادامه داد: همان رأی قطعی و مرجعی که مجازات اعدام را برای موکل من تعیین کرده، بلافاصله پس از این تعیین مجازات به صراحت در رأی خود به عفو و بخشودگی که از تأسیسات مهم قانون مجازات اسلامی مصرح در ماده ۱۱۴ قانون مربوطه است، تصریح کرده است. ازاین‌رو موکل اقدامات قابل توجهی را انجام داده که اولاً طی وکالت رسمی بلاعزل تفویضی، تمامی اموال و دارایی خود را در ایران به شرکت نفت ملی جمهوری اسلامی منتقل کرده است. ثانیاً اقدامات مناسب و همکاری مؤثر و قابل توجهی در جهت انتقال اموال و وجوه خارج از کشور خودش انجام داده که مسئولان ذیربط از کم و کیف آن مطلع هستند.

  • منبع خبر : تجارت نیوز