آخرین وضعیت کشتی مغروق ایرانی در عراق ؛ تلاش برای یافتن ۲ خدمه مفقود
آخرین وضعیت کشتی مغروق ایرانی در عراق ؛ تلاش برای یافتن ۲ خدمه مفقود
معاون دریایی سازمان و دریانوردی با تشریح آخرین وضعیت کشتی غرق شده ایرانی در آبهای عراق، گفت: ۲ نفر از خدمه این حادثه مفقود شده‌اند.

آخرین وضعیت کشتی مغروق ایرانی در عراق ؛ تلاش برای یافتن ۲ خدمه مفقود

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، معاون دریایی سازمان و دریانوردی با تشریح آخرین وضعیت کشتی غرق شده ایرانی در آبهای عراق، گفت: ۲ نفر از خدمه این حادثه مفقود شده‌اند.

جلیل اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص آخرین وضعیت کشتی غرق شده ایرانی در آبهای عراق اظهار کرد: کشتی بهبهان حامل مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام‌القصر بوده که پنجشنبه شب در کانال آبی خور عبدالله غرق شد.

وی بیان کرد:‌ در این حادثه ۲ نفر از خدمه مفقود شده و ۴ نفر از آنها نجات پیدا کردند،‌ضمن این‌که یکی از خدمه نیز فوت کرده است.

در همین رابطه نیز مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفته است: کشتی بهبان ۷ خدمه داشته که ۲ نفر از آنها (یک ایرانی و یک هندی) مفقود شده‌‌اند.

نادر پسنده افزود:‌ هماهنگی‌های لازم برای اعزام تیم های امداد و‌نجات از سوی ایران انجام شده و در حال اعزام برای همکاری و مشارکت با تیم های امداد و نجات عراقی جهت جستجوی ۲ نفر دیگر هستیم.

به گزارش تسنیم، «کاظم فنجان الحمامی» نماینده استان بصره در پارلمان عراق نیز در رابطه با این حادثه گفته بود: یک کشتی تجاری ایران پنجشنبه شب در آب‎های سرزمینی عراق غرق شده است. نام این کشتی ایرانی «بهبهان» نام دارد و کشتی‌های عراقی فورا برای نجات سرنشینان آن وارد عمل شدند.

وی تصریح کرد: چهار خدمه کشتی نجات پیدا کردند، اما عملیات برای کشف پنج مفقودی در جریان است.