آخوندی حل مشکلات بازار مسکن را به بهبود اقتصاد کلان حواله داد
آخوندی حل مشکلات بازار مسکن را به بهبود اقتصاد کلان حواله داد

وزیر راه و شهرسازی گفت: در فضای کنونی نیاز به تغییر محیط اقتصاد کلان داریم تا بتوان برای بخش مسکن سیاست گذاری کرد. عباس آخوندی در همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران، اظهار داشت: در شرایط محیطی که بر اقتصاد ایران حاکم است بحث درباره سیاست‌های بخشی بسیار مشکل است و ارتباط بین سیاست‌های بخشی […]

وزیر راه و شهرسازی گفت: در فضای کنونی نیاز به تغییر محیط اقتصاد کلان داریم تا بتوان برای بخش مسکن سیاست گذاری کرد.

عباس آخوندی در همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران، اظهار داشت: در شرایط محیطی که بر اقتصاد ایران حاکم است بحث درباره سیاست‌های بخشی بسیار مشکل است و ارتباط بین سیاست‌های بخشی و سیاست‌های کلان بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه برای سیاست‌گذاری بخشی ۴ مسئله وضعیت اقتصاد کلان، بحران اقتصاد رفاه، تغییر پارادایم در حوزه سیاست های مسکن شهرسازی و توانایی دولت برای اجرای سیاست‌گذاری ها مسائلی است که باید مورد بحث قرار گیرد گفت: به عقیده اقتصاددانان وضع بی ثباتی بازار معلول عدم قطعیت در جامعه است و هیچ سمی مهلک تر از عدم قطعیت برای اقتصاد وجود ندارد.

وی  گفت: در فضای کنونی نیاز به تغییر محیط اقتصاد کلان داریم تا بتوان برای بخش مسکن سیاست گذاری کرد.

آخوندی افزود: در حوزه مسکن بدون افزایش درآمد خانوارها هر حرف دیگری بی معنا است و بعد از افزایش درآمد باید درآمد را از طریق پس‌انداز اهرام کنیم تا امکان خرید مسکن برای اشخاص وجود داشته باشد.

آخوندی ادامه داد: اسکان غیر رسمی، بافت های حاشیه ای و بافت های فرسوده ناکارآمد معضلات اصلی حوزه مسکن است که در گذشته با طرحهایی مانند انبوه سازی، مسکن مهر و … این مشکلات برطرف نشده و هنوز با معضل ۱۹ میلیون بدمسکن مواجه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید به سمت بازآفرینی شهری برویم و از این مسئله فرار نکنیم که حرکت به این سمت نیازمند طراحی و اجرای سیاست‌های مالی توسعه مسکن و اقتصاد کلان است.