آزادی سه ایرانی که با فشار آمریکا زندانی بودند
آزادی سه ایرانی که با فشار آمریکا زندانی بودند
محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه که برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس به بهارستان رفته بود، در پاسخ به سوال محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس راجع به اینکه  چه اقداماتی برای محور قراردادن اقتصاد و توسعه ملی صورت گرفته و چه اقداماتی برای ارتقاء جایگاه ایران و ایرانی در صحنه جهانی انجام شده است؟

آزادی سه ایرانی که با فشار آمریکا زندانی بودند

به گزارش خبرنگار صبح اقتصاد، محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه که برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مجلس به بهارستان رفته بود، در پاسخ به سوال محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس راجع به اینکه  چه اقداماتی برای محور قراردادن اقتصاد و توسعه ملی صورت گرفته و چه اقداماتی برای ارتقاء جایگاه ایران و ایرانی در صحنه جهانی انجام شده است؟ گفت: ما معاونت اقتصادی را تشکیل دادیم و نام آن را معاونت دیپلماسی اقیصادی گذاشتیم زیرا که وظیفه ی وزارت امور خارجه تصدی گری اقتصاد نیست بلکه وظیفه ما فراهم کردن زمینه برای کارهای اقتصادی است.

ظریف سپس به بیان کارهای صورت گرفته در معاونت دیپلماسی اقتصادی پرداخت و اظهار داشت: یکی از رکن های  معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه شکل گیری دبیرخانه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی است و وظیفه هماهنگ کردن امور اقتصادی کشور را برعهده دارد. وی افزود هر دو هفته یک بار معاونت دیپلماسی اقتصادی تشکیل جلسه می دهد و در این جلسات سفرای ایران نیز حضور می یابند تا نمایندگان دستگاه‌ها را در جریان تحولات اقتصادی با سایر کشورها قرار دهند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشور ادامه داد: اقدام دیگر صورت گرفته عضویت ایران در اتحادیه ی اوراسیا است که این امر به یاری مجلس شورای اسلامی انجام شد که امکانات ویژه ای برای برقراری ارتباطات اقتصادی با همسایگان فراهم می کند.

وزیر امور خارجه در خصوص سوال پورمختار مبنی بر چرایی عدم ایجاد سایت داده داخلی برای سرمایه گذاری خارجی، عنوان کرد اطلاعات بخش خارجی را از سفیران و سفارتخانه ها  می خواهیم اما اطلاعات داخلی را کسی موظف نیست در اختیار ما قرار دهد.

ظریف در انتها به  سوال دوم نماینده کبودرآهنگ پرداخت و بیان کرد که حمایت از ایرانیان خارج از کشور را وظیفه خود می دانیم دو ایرانی که از منظر ما غیر قانونی زندانی شده بودند، با تلاش وزارت امورخارجه آزاد شدند و به ایران برگشتند، همچنین ایرانی دیگری که به درخواست دولت آمریکا در زندان بود نیز آزاد شده اما ما تلاش داریم تا برای به نتیجه رسیدن موضوع را بدون تبلیغات به پیش ببریم.(آزادی سه ایرانی که با فشار آمریکا زندانی بودند)

در نهایت محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبوترآهنگ از پاسخ های ظریف قانع شد.

سارا شکری – خبرنگار صبح اقتصاد

  • منبع خبر : صبح اقتصاد