آشنایی با چند دمنوش گیاهی مفید و خوش طعم
آشنایی با چند دمنوش گیاهی مفید و خوش طعم

دمنوش های گیاهی زیادی وجود دارد که هم به دلیل طعم مناسب و هم به دلیل خواص آن طرفداران زیادی دارد. در این مطلب به چند نمونه از این دمنوش های گیاهی اشاره می کنیم. ۱ – دمنوش گل  گاوزبان و سنبل الطیب: گل گاوزبان را با سنبل الطیب و لیموعمانی دم کنید. خواص: گل […]

دمنوش های گیاهی زیادی وجود دارد که هم به دلیل طعم مناسب و هم به دلیل خواص آن طرفداران زیادی دارد. در این مطلب به چند نمونه از این دمنوش های گیاهی اشاره می کنیم.

۱ – دمنوش گل  گاوزبان و سنبل الطیب: گل گاوزبان را با سنبل الطیب و لیموعمانی دم کنید. خواص: گل گاوزبان طبیعت گرم و تر دارد، آرام بخش اعصاب و خواب آور است و برای رفع سردردهای عصبی و دردهای کلیوی مفید است. سنبل الطیب: طبیعت گرم دارد و ضدقولنج و اسپاسم، ضدتشنج و صرع است.

۲ – دمنوش به لیمو و زیرفون: به لیمو و کمی زیرفون را در یک قوری دم کنید. خواص: طبیعت گرم دارد، ضدسرماخوردگی، ضدناراحتی عصبی، ضدتشنج، ضدنقرس، ضدسیاتیک، ضدغلظت خون و ضدروماتیسم است. این دمنوش خواب آور، ضدمیگرن، آرام بخش، ضدتپش قلب، ضدسردرد، تقویت کننده حافظه، تقویت کننده معده، ضدآسم، پایین آورنده فشارخون، ضداسهال و شست و شو دهنده کلیه است.

۳ – دمنوش بادرنجبویه و زیرفون: بادرنجبویه را همراه زیرفون در یک قوری دم کنید. خواص: طبیعت خیلی گرم دارد، در بعضی مزاج ها بالا برنده فشارخون، مقوی قلب و اعصاب، خون ساز، تقویت کننده سلول های مغزی و آرام بخش است. مقوی مغز، ضد صدای گوش، خواب آور، نشاط آور، ضد بیماری های کلیه است و بوی بد دهان را برطرف می کند و برای رفع کابوس های شبانه مفید است.

  • منبع خبر : انجمن گیاهان دارویی