آش نخورده ،  صد دهان سوخته
آش نخورده ،  صد دهان سوخته

کودکانی را فرستادیم جنگ توشه ها آورده خرواری جفنگ « مایک پمپئو» وزیرخارجه آمریکا در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی ادعا کرده که اگر چه سه کشور مهم اروپایی در برجام مانده اند اما از تحریمهای بازگشته توسط امریکا حمایت میکنند. او در مصاحبه به این نکته اشاره داشت که اروپا همراه ایران نخواهد شد و مصلحت […]

کودکانی را فرستادیم جنگ

توشه ها آورده خرواری جفنگ

« مایک پمپئو» وزیرخارجه آمریکا در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی ادعا کرده که اگر چه سه کشور مهم اروپایی در برجام مانده اند اما از تحریمهای بازگشته توسط امریکا حمایت میکنند.

او در مصاحبه به این نکته اشاره داشت که اروپا همراه ایران نخواهد شد و مصلحت را در ماندن در برجام دیده و امکان بازگشت ایران را به دوران قبل از برجام مسدود نموده اند.

مایک پمپئو در این مصاحبه فشار را روی ایجاد یک ائتلاف بزرگ علیه ایران در ادامه تحریمها دیده و معتقد است ایران توسط مسئولین خود در زیز فشار واقع شده است.

شواهد عدم قبول  پذیرش شورای نگهبان و تقابل لفظی لاریجانی در جریانCFT و احتمالا تبعیت شورای مصلحت از شورای نگهبان وزیر خارجه انگلیس را به تهران کشانید تا شاید از نفوذ خود استفاده نموده و راه را برای موفقیت در فریب ایران هموار نماید.

ضمنا اگر اظهاراتی که وزیر خارجه امریکا آن را یک پیروزی در سفر به اروپا قلمداد میکند، فی الواقع راست بگوید مفهوم ماجرا این است که ارکستر سمفونی اروپا و امریکا یک آهنگ را در دوپرده مینوازند و دولت ما هم جز خطا تحویل مردم این کشور انقلابی نمیدهد.

مسیراقدامات اروپا در رابطه با تضمین‌ منافع اقتصادی ایران پس از خروج آمریکا از برجام اینگونه نشان می‌دهد که  اروپاییها در تدارک فریب دادن ایران در جریان تصویب FATF برای آمریکا و بسود جریان ضد ایران وقت‌کشی  میکنند.

این که ارکان سیاست خارجی دولت روحانی خود این اقدامات را مشاهده و با هم خود و ملت را فریب میدهند فی الواقع بسیار مضحک و ابهام بر انگیز است. هر از چند گاه سفیر حسن نیتی با وعده و وعید به تهران آمده و یا مسئولین ما را به خارج میبرند و سر وصدا راه می اندازند که مشغول تهیه SPV هستیم و فی الواقع این هم یعنی فریب دوم زیرا SPV به عبارتی یعنی دادن یک طرح پیشنهادی که هیچ مفهومی در آن ملاحظه نمیشود.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه- چگونه بگوید که شما باور کنید هیچ تغییری در سیاستهای  اروپا و امریکا پدید نیامده مگر او در مهر ۹۷  در مصاحبه با فرانس ۲۴ نگفته  است که : «احاطه کردن ایران با یک سیاست الزام‌آور، همان چیزی است که من همواره بر آن تاکید دارم. برای من راهبرد با ایران بر چهار مبنا است؛

۱- حفظ توافق هسته‌ای به معنای بهانه دست ایران ندادن .

۲- توان مدیریت فعالیت هسته‌ای ایران پس از سال ۲۰۲۵ (پایان برجام)،

۳- کنترل فعالیت  موشک‌های بالستیکی ایران .

۴- مقابله با نفوذ ایران در منطقه.

که من بعنوان رئیس جمهور فرانسه  هیچ‌گاه دربرابر ایران خوش بین نبودم  و باید بدانید که اختلاف نظر ما با آمریکا بر سر شیوه و زمان اقدامات است».

مگر «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز در مصاحبه  به همان تاریخ یعنی مهر ۹۷ نگفته بود : «با آمریکا اهداف مشترکی را درقبال ایران دنبال می‌کنیم. ما فقط از نظر مسیرهایی که دنبال می‌کنیم با یکدیگر اختلاف نظر در اجرا داریم»؟

دولت‌های اروپایی ظرف۶  ماه اخیر  سر سوزنی در مقابل کارشکنی‌های آمریکا واکنشی  مخالفی که نشان همراهی با ایران بوده باشد از خود نشان ندادند.

« استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در توئیتر نوشت: می‌دانم که سوئیفت ارائه سرویس به بانک مرکزی ایران و نهادهای مالی تحریم شده را قطع خواهد کرد.

سوئیفت در حال اتخاذ تصمیم درستی برای حفاظت از یکپارچگی نظام مالی بین‌المللی است.

منوچین در گیر و دار فرا رسیدن ۱۳ آبان روز بازگشت تحریمها به سوئیفت هشدار داده بود که باید رابطه مالی خود را با همه اسامی و نهادهای تحت تحریم قطع کند، در غیر این صورت آنها  هم می‌توانند مورد تحریم قرار گیرند.

سوئیفت دوشنبه هفته گذشته در بیانیه کوتاهی اعلام کرده بود که همکاری با شماری از بانک‌های ایرانی را به حالت تعلیق در می‌آورد.

در توجیه این اقدام ظالمانه شورای سوئیفت ضمن ابراز تاسف از قطع همکاری با بانک‌های ایرانی گفته بود: این اقدام در راستای حفظ یکپارچگی و ثبات نظام مالی بین‌المللی صورت می‌گیرد.

در همین زمینه، کمیسیون اروپایی از تصمیم سیستم مالی سوئیفت برای تعلیق دسترسی برخی از بانک‌های ایرانی به این سیستم فقط لفظا ابراز تاسف کرده است.

چگونه میتوان یک سیاستمدار کهنه کار چهل سال میز اشغال کرده در ایران  بود و  این موش و گربه بازی  امریکا و اروپا را نفهمید؟؟ و دائما در توجیه رفتار اروپا اراجیف تحویل ملت داد؟ ما که معتقدیم هم آش را در طول این ۶ سال نخورده ایم و هم صدها بلکه هزار ها دهان را سوزانده ایم.

بد بختی اینجاست که دولت به همراهان خود هم رحم ننموده و آنها را هم در این منجلاب ناکارامدی غرق نموده است تا آنجا که اتاق بازرگانی هم در تحلیل کار دولت هاج و واج مانده است . والسلام