آغاز انتخابات پارلمانی عراق
آغاز انتخابات پارلمانی عراق

درهای مراکز اخذ رأی انتخابات پارلمانی عراق امروز(شنبه) به روی رأی دهندگان این کشور باز شد.   دقایقی قبل درهای مراکز اخذ رأی انتخابات پارلمانی عراق به روی مردم این کشور باز شد. انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ عراق که امروز آغاز شد چهارمین انتخابات از زمان سقوط رژیم صدام و اولین پس از غلبه بر داعش […]

درهای مراکز اخذ رأی انتخابات پارلمانی عراق امروز(شنبه) به روی رأی دهندگان این کشور باز شد.

  دقایقی قبل درهای مراکز اخذ رأی انتخابات پارلمانی عراق به روی مردم این کشور باز شد. انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ عراق که امروز آغاز شد چهارمین انتخابات از زمان سقوط رژیم صدام و اولین پس از غلبه بر داعش در این کشور محسوب می شود.این انتخابات پارلمانی دومین انتخابات در عراق از زمان عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور در سال ۲۰۱۱ و چهارمین انتخابات از زمان سقوط رژیم صدام در سال ۲۰۰۳ برای انتخاب اعضای پارلمان عراق است.

در این انتخابات ۳۲۰ حزب سیاسی و ائتلاف و فهرست انتخاباتی با یکدیگر رقابت می کنند که شامل ۸۸ فهرست انتخاباتی، ۲۰۵ حزب و گروه سیاسی و ۲۷ ائتلاف انتخاباتی است. هفت هزار و ۳۶۷ نامزد در این انتخابات مشارکت دارند که در مقایسه با سال ۲۰۱۴ که تعداد آنها از ۹ هزار نفر فراتر می رفت رقم کمتری است. انتخابات برای انتخاب ۳۲۹ نماینده ای که نخست وزیر و رئیس جمهور را انتخابات می کند، برگزار می شود.

پیشتر نیز نهادهای امنیتی منطقه فرات اوسط از تکمیل طرح های امنیتی برای حفاظت از مراکز انتخاباتی دو استان کربلای معلا و نجف اشرف خبر داده بودند. این نهادها بیش از ۵۰ هزار نیروی ارتش و پلیس را در نزدیکی مراکز انتخاباتی در سراسر دو شهر مستقر کرده اند. دفتر کمیساریای عالی مستقل انتخابات کربلای مقدس با اشاره به تجهیز ۲۴۴ مرکز انتخاباتی در سراسر استان برای استقبال از ساکنان این شهر و سه مرکز انتخاباتی مخصوص آوارگانی که وضعیت شهرهایشان مانع از بازگشت به شهرشان شده ، از آمادگی کامل برای روز رای گیری خبر داد.

استان کربلای معلی واقع در جنوب بغداد نیز خود را برای انتخابات پارلمانی آماده کرده و نامزدها برای دست یافتن بر ۱۱ کرسی مجلس با یکدیگر رقابت می کنند.