آغاز انتقام سخت
آغاز انتقام سخت
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی پاسخ داد.

آغاز انتقام سخت

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: بامداد دیروز رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه در عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی با رمز «یا زهرا (س)» با شلیک ده‌ها فروند موشک زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را در هم کوبیدند.

در بخشی از متن بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به امت اسلامی داغدار، ملت بزرگ و شهیدپرور ایران اسلامی

آمده است:

«زمان تحقق وعده صادق فرارسید و به اذن خداوند متعال بامداد امروز در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه فرمانده قهرمان و فداکار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، رزمندگان شجاع نیروی هوافضای سپاه طی عملیاتی موفق به نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(س) با شلیک ده‌ها موشک فروند زمین به زمین، پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به عین‌الاسد را در هم کوبیدند. که جزئیات آن متعاقباً به استحضار ملت شریف ایران و آزادگان جهان اسلام خواهد رسید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلام با تبریک این پیروزی بزرگ به امت اسلامی و مردم فداکار و عظیم الشان ایران اسلامی اعلام می‌دارد:

۱-  به شیطان بزرگ، رژیم سفاک و مستکبر آمریکا هشدار می‌دهیم هر شرارت مجدد و یا تحرک و تجاوز دیگر با پاسخ‌های دردناک‌تر و کوبنده‌تری مواجه خواهد شد.
۲- به دولت‌های متحد آمریکا که پایگاه‌های خود را در اختیار ارتش تروریستی این کشور قرار داده‌اند اخطار داده می‌شود هر سرزمینی، به هر ترتیب مبدأ اقدامات خصمانه و تجاوزگرانه علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، هدف قرار خواهد گرفت.
۳- به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را در این جنایات جدای از رژیم جنایتکار آمریکا نمی‌دانیم.
۴- به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خسارت‌های بیشتر،سربازان آمریکایی را از منطقه فراخوانده و اجازه ندهند با نفرت‌افزایی روزافزون رژیم ضدمردمی حاکم بر ایالات متحده جان نظامیان آن کشور بیش از این به خطر افتد.
و من نصر الا من عندالله العزیز الحکیم. ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.»

انتقام سخت ایران با واکنش‌های بسیاری همراه بود.

هلاکت ۸۰ نظامی تروریست آمریکایی در پایگاه عین الاسد

در این رابطه یک منبع آگاه اعلام کرد :دستکم ۱۰۴ هدف از مواضع آمریکایی‌ها و متحدانش، در منطقه شناسایی شده اند که اگر آمریکایی‌ها مجددا مرتکب هرگونه خطایی شوند، این مواضع هدف حمله قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، صدا و سیما به نقل از یک  منبع آگاه در اطلاعات سپاه اعلام کرد: دستکم هشتاد نظامی آمریکایی در  حمله بامداد چهارشنبه کشته شده اند. در این حمله همچنین تعدادی هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد و تجهیزات فراوان نظامی آسیب‌های جدی دیده اند.

وی تاکید کرد در حمله موشکی بامداد روز چهارشنبه، پانزده موشک به پایگاه عین الاسد اصابت کرده که هیچ‌ کدام بوسیله سیستم راداری ارتش تروریسم آمریکا رهگیری نشده‌اند.

بر اساس این گزارش دقت و شدت اصابت موشک‌های شلیک شده به حدی بوده است که برخی از آن‌ها همزمان چند هدف حساس را تخریب کرده اند. پایگاه نظامیان آمریکایی در عین الاسد عراق از پایگاه‌های بسیار مهم است که در آن تمام هواپیماهای بدون سرنشین و بالگردهای امریکا مستقر هستند.

بنا بر گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این پایگاه نظامی چهار هزار نظامی آمریکا حضور دارند. براساس گزارش‌های دریافتی مجروحان حمله موشکی بامداد امروز به پایگاه عین الاسد، با بالگرد به بغداد منتقل شده اند و ارتش تروریستی امریکا از بخش بهداشت عراق درخواست کمک کرده است.

سخنگوی دولت با تشکر از سپاه بابت انجام عملیات علیه نیروهای آمریکایی در عراق گفت: ما جنگ‌طلب نیستیم و این اقدام ما حق مشروع ماست اگر آمریکا واکنش نشان دهد اقدام متقابل و شدیدتری خواهیم کرد.

علی ربیعی دیروز در نشست خبری خود در حیاط دولت با بیان این‌که حضور مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی اولین سیلی محکم به ترامپ و تحلیلگرانی بود که شرایط ایران را در حال فروپاشی تحریم می‌کردند، اظهار کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی کشورهای متعددی به سوگ نشستند اگر پیکر وی به شمال آفریقا یا بخش‌هایی از آسیا هم می‌رفت قطعا شاهد حضور مردم و سپاس جهان اسلام و حتی غیرمسلمانان آزادی‌خواه از این شهید بودیم.

وی ادامه داد: مردم با احترام پیکر شهدا را تشییع کردند و امروز ترامپ چهره متنفری در ایران، جهان اسلام، روشنفکران و آزادی‌خواهان اروپایی و آمریکایی است. از خون پاک این شهیدان فرصتی نو برای جمهوری اسلامی ایران پدید آمد و همه دیدند چگونه پایه‌های مشروعیت نظام چگونه استوار است.

همچنین امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص حمله موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق اظهار کرد: این حمله پاسخی بود به اعمال آمریکا، آمریکایی که ناجوانمردانه سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را ترور کرده بود.

وی با بیان اینکه قدرت و اقتدار ایران در سطح بالایی قرار دارد، گفت: ایران از همان ابتدا اعلام کرد که پاسخ این اقدام تروریستی را خواهد داد و این کار عملی شد و پاسخی کوبنده به تروریست‌های آمریکایی‌ داده شد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش خاطرنشان کرد: این پاسخ یکی از پاسخ‌ها به گستاخی‌ آمریکاست و در صورت تداوم شرارت آن‌ها، پاسخ‌های کوبنده‌تر ادامه خواهد داشت

امیر پوردستان خاطرنشان کرد: آمریکا در منطقه منفور است و تمام جبهه مقاومت چنان ضربه‌ای به آن‌ها خواهند زد که با خفت و خواری منطقه را ترک کنند.

وی در پاسخ به تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر حمله به ایران در صورت اقدام کشورمان در تلافی کردن ترور سپهبد شهید سلیمانی گفت: بیانیه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کامل و جامع بود و اگر آمریکا بخواهد اقدامی انجام دهد، پاسخ کوبنده‌تری دریافت خواهد کرد.

موشک‌های شلیک شده ایرانی بوده است

وزیر دفاع اعلام کرد که موشک های شلیک شده به پایگاه عین الاسد ساخت ایران بوده است.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن پایگاه نظامی آمریکا اظهار کرد: مجدداً شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم. ایشان یک شخصیت بین‌المللی و بزرگ برای محور مقاومت بود. آمریکایی‌ها در یک اقدام تروریستی و جنایتکارانه، این شهید عزیز را که منادی صلح و امنیت برای منطقه بود، با یک تصور غلط به شهادت رساندند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند اگر ایشان به شهادت برسد، می‌توانند در منطقه تفرقه ایجاد کنند و به مردم ایران و عراق بگویند که ما کاری را کردیم تا مشکل شما حل شود اما مردم عراق و ایران یک حرکت به‌یادماندنی و بی‌نظیر در مقابل این سردار دلاور و قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم انجام دادند و پیامی را برای آمریکایی‌ها داشتند که تا تاریخ، تاریخ است، ما رشادت‌های سردار قاسم سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: از همان ابتدا این موضوع مطرح شد که می‌بایست ملت ایران و نیروهای مسلح انتقام خون این شهید عزیز را بگیرند. در پیام رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا نیز «انتقام سخت» آمد.

وی افزود: با توجه به توانایی‌هایی که نیروهای مسلح دارند و البته اراده محکم و قاطعی که برای انتقام در جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح وجود داشت، بحمدالله این وعده صادق شب گذشته با شلیک ده‌ها موشک تحقق یافت.

امیر حاتمی در همین راستا گفت: در این عملیات از موشک‌های بومی و کوتاه‌برد ساخت جمهوری اسلامی ایران به دلیل فاصله‌ای که این اهداف با ما داشتند، استفاده شد. همچنین یک پایگاه مهم آمریکایی که خود آنها گفتند برای این پایگاه هزینه‌های زیادی انجام داده‌اند، برای اولین‌بار در تاریخ و پس از جنگ جهانی دوم پایگاه آمریکا مورد اصابت قرار گرفت؛ من این پیروزی بزرگ را به ملت عزیز و نیروهای مسلح تبریک عرض می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: امیدواریم این اقدام سپاه، درسی به یاد ماندنی برای آمریکا باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ارتباط با  تلفات این اقدام تلافی‌جویانه سپاه پاسداران نیز گفت: باید فرصت داشته باشیم تا تلفات را بررسی کنیم. طبیعتاً آنها با توجه به خواست مستمر ملت ایران بخصوص در روز تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی می‌دانستند که این انتقام اتفاق خواهد افتاد و آمادگی‌هایی را کسب کرده بودند البته آمادگی آنها منجر به این نشد که بتوانند جلوی اصابت موشک‌ها را بگیرند اما حتماً تمهیداتی را برای جلوگیری از تلفات انجام داده بودند.

در ادامه امیر حاتمی تاکید کرد: اقدام بعدی قاعدتاً متناسب با کاری خواهد بود که آمریکایی‌ها انجام خواهند داد اما ملت ایران یک خواسته بزرگ‌تر دارد که این خواسته حتماً استمرار پیدا خواهد کرد و آن بیرون راندن وجود نحس آمریکا از این منطقه است. آمریکایی‌ها همواره برای ملت‌ها جز جنگ و بدبختی، ترور و جنایت، چیزی به ارمغان نخواهند داشت.

وی سپس افزود: شهید سلیمانی یک شخصیت بین‌المللی مقاومت است. ایشان درواقع سرمایه متعلق به همه رزمندگان مقاومت بود و حتماً محور مقاومت موضوعاتی را در این خصوص دنبال خواهد کرد اما آن چیزی که متعلق به ما بود؛ انتقام سخت را گرفتیم. کار بعدی حتماً متناسب با اقدامی است که آنها انجام می‌دهند.

حمله موشکی سپاه به عین الاسد سیلی دیگری بر چهره آمریکا نشاند

همچنین رئیس قوه قضائیه در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عین الاسد، پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضائیه، در بخشی از متن این پیام آمده است:

وعده صادق رهبر حکیم و مقتدر انقلاب اسلامی محقق شد. فرزندان رشید ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتقام سخت از آمریکایی‌های تروریست را کوبنده آغاز کردند. پس از چند روز تشییع چندین میلیونی پیکر آن مجاهدان سرافراز، این عملیات مهم سیلی سخت دیگری بر چهره سیاه رژیم جنایتکار آمریکا نشاند.

پایگاه هدف قرار گرفته، مهمترین پایگاه اشغالگران عراق و نقطه هدایت عملیات تروریستی علیه سردار فداکارمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود. اصابت دقیق موشک‌های پر قدرت جمهوری اسلامی ایران به پایگاه‌های اشغالی آمریکا و ناتوانی آن‌ها در ردگیری و انهدام موشکها، بار دیگر پوشالی بودن قدرت استکباری را ثابت کرد.

یقیناً روح مطهر حاج قاسم کبیر و همرزمان مجاهدش در جنان ناظر و یاور این عملیات ظفرمندانه بودند.

هر گونه شرارت جدید آمریکا پاسخی کوبنده تر و قاطع تر در پی خواهد داشت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز در بیانیه‌ای نسبت به عواقب احتمالی پاسخ آمریکا به انتقام سخت سپاه پاسداران به سردمداران این کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، در بیانیه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آمده است:

«در پی عملیات مقتدرانه شب گذشته دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سردمداران کج فهم رژیم تروریستی ایالات متحده آمریکا هشدار داد عملیات غرورآفرین شب گذشته تنها بیانگر گوشه‌ای از توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در پاسخ به اقدام تروریستی رژیم امریکا در به شهادت رساندن شهید بزرگوار سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی می باشد و از این پس هرگونه شرارت جدید امریکا با پاسخی قوی تر، کوبنده تر و با وسعت بیشتر مواجه خواهد شد.

اینک وقت آن رسیده است تا سردمداران شرور ایالات متحده با درک توانمندی جمهوری اسلامی ایران در گستره‌ی وسیعی از جغرافیای جهان، روشی اصولی را اتخاذ کرده و هر چه سریعتر نیروهای ارتش تروریستی خود را از منطقه خارج نمایند.»