برنامه اشتغالی دولت، برای سال جاری رسما آغاز می شود
برنامه اشتغالی دولت، برای سال جاری رسما آغاز می شود

آیین نامه اجرایی «برنامه اشتغال فراگیر ۹۶» در نشست مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیران عامل‌ بانک‌ها تصویب شد تا برنامه اشتغالی دولت، برای سال جاری رسما آغاز شود. نشست مشترک علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران عامل بانک‌ها با موضوع بررسی شیوه نامه پرداخت تسهیلات به طرح‌های […]

ربیعی

آیین نامه اجرایی «برنامه اشتغال فراگیر ۹۶» در نشست مشترک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مدیران عامل‌ بانک‌ها تصویب شد تا برنامه اشتغالی دولت، برای سال جاری رسما آغاز شود.

نشست مشترک علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران عامل بانک‌ها با موضوع بررسی شیوه نامه پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای برنامه اشتغال فراگیر، روز گذشته در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد که بر این اساس، نمایندگان و مدیران عامل بانک‌ها پس از ارائه نقطه نظرات، آمادگی کامل خود را برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر اعلام کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست مشترک گفت: از طریق اجرای برنامه اشتغال فراگیر و ایجاد اشتغال در قالب برنامه‌های عمومی رشد اقتصادی، می‌توان به هدف نزدیک شد.

ربیعی، از اجرای آموزش‌های توجیهی منطقه‌ای در خصوص تسهیل در شیوه اجرای برنامه اشتغال فراگیر خبر داد و گفت: هریک از اعضای بانکهای عامل، نقطه نظرات خود را در مورد شیوه اجرای برنامه اجرای اشتغال فراگیر اعلام کردند که در مرحله اول، بانکها شیوه پرداخت تسهیلات را به شعب استانی ابلاغ خواهند کرد.

وی همچنین در خصوص رویکرد دولت در مواجهه با پرداخت تسهیلات، گفت: رویکرد ما فقط پرداخت تسهیلات نیست؛ بلکه تکمیل زنجیره ارزش کسب و کار و رفع حلقه‌های مفقوده برخی از رسته‌های پر اشتغال مدنظر خواهد بود که در این خصوص نیاز به تامین منابع مالی خواهد بود؛ بنابراین در این مرحله نیازمند مشارکت بانکها در برنامه اشتغال فراگیر هستیم.

وزیر کار همچنین از تداوم برگزاری جلسه مشترک با بانک مرکزی و بانکهای عامل به صورت مستمر خبر داد.

اسحاق جهانگیری تیرماه امسال در ابلاغیه ای به کلیه دستگاه های اجرایی، مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تحت عنوان «برنامه ی اشتغال فراگیر در سال ۱۳۹۶» را با هدف افزایش جمعیت شاغل کشور به میزان ۹۷۰ هزار نفر در سال ۹۶ ابلاغ کرد.

برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع بودجه اختصاص یافته است که اخیرا ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به وزارت کار تخصیص پیدا کرد.