آغاز رزمایش «سرزمین احسان» برای کمک به مرزنشینان/توزیع ۱۰۰۰ تن گوشت گرم در مناطق کم برخوردار
آغاز رزمایش «سرزمین احسان» برای کمک به مرزنشینان/توزیع ۱۰۰۰ تن گوشت گرم در مناطق کم برخوردار
معاون اجتماعی بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از اجرای رزمایش "سرزمین احسان" خبر داد و در توضیح جزئیات آن گفت: بنا داریم در قالب رزمایش سرزمین احسان مسائلی که مردم مرزنشین درگیر آن هستد را پوشش دهیم که از جمله آنها می‌توان به مسائل معیشتی، جهیزیه، بهداشت و سلامت و تامین آب و غیره اشاره کرد.

به گزارش صبح اقتصاد معاون اجتماعی بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از اجرای رزمایش “سرزمین احسان” خبر داد و در توضیح جزئیات آن گفت: بنا داریم در قالب رزمایش سرزمین احسان مسائلی که مردم مرزنشین درگیر آن هستد را پوشش دهیم که از جمله آنها می‌توان به مسائل معیشتی، جهیزیه، بهداشت و سلامت و تامین آب و غیره اشاره کرد.

محسن جهانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دو نوع رزمایش و پویش در بنیاد احسان داریم؛ رزمایش‌های موضوعی و مسئله‌محور اظهار کرد: دسته نخست رزمایش‌های موضوعی هستند که شامل همه رزمایش‌های معیشتی می‌شوند. تاکنون هفت مرحله رزمایش احسان و همدلی برگزار و در هر مرحله یک میلیون بسته معیشتی اهداء شده که تنوع داشته و اقلام پروتئینی، کربوهیدرات و سایر اقلام معیشتی که خانواده‌ها به آن نیاز داشتند را دربرمی‌گیرد.

وی افزود: آخرین مرحله(مرحله هفتم) که اکنون در آن قرار داریم اعطای ۱۰۰۰ تن گوشت گرم گوسفندی در مناطق محروم روستایی و کم‌برخوردار است.

معاون اجتماعی بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه نوع دیگر رزمایش‌های ما رزمایش‌های مسئله محور و ناظر به مسائلی است که در کشور اتفاق می‌افتد و از جمله آنها می‌توان به رزمایش “احسان زندگی” اشاره کرد گفت: احسان زندگی، پویش تامین آب شرب برای ۳۰۰ منطقه حاشیه ای و کم برخوردار بود که چندی پیش اجرا شد. اکنون نیز با توجه به شروع فصل سرما، وسایل گرمایشی نظیر بخاری و البسه را در مناطق محروم توزیع می‌کنیم.

جهانی از اجرای رزمایش “سرزمین احسان” خبر داد و در توضیح جزئیات آن گفت: بنا داریم در قالب رزمایش سرزمین احسان مسائلی که مردم مرزنشین درگیر آن هستد را پوشش دهیم که از جمله آنها می‌توان به مسائل معیشتی، جهیزیه، بهداشت و سلامت و تامین آب و غیره اشاره کرد. رزمایش “لبخند احسان” که شامل خدمات دندانپزشکی است نیز برای کمک به مردم مناطق مرزنشین در حوزه بهداشت و سلامت دندان شکل گرفته است.

وی افزود: مردم می توانند با ورود به وبسایت دنیای احسان در امور خیر و خداجویانه بنیاد احسان مشارکت کنند اظهار کرد: گروه‌های جهادی  و خیریه‌ها نیز پای ثابت پویش‌ها هستند و ما خدمات را از طریق آنها ارائه می‌کنیم و آنها هستند که با مددجویان و مخاطبان ارتباط دارند.

معاون اجتماعی بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اینکه رزمایش سرزمین احسان از استان‌های غربی چون کردستان و کرمانشاه شروع می‌شود و در مراحل بعدی به استان‌های شرقی چون سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی و جنوبی خواهد رسید گفت: در مرحله اول رزمایش سرزمین احسان ۴۰۰۰ بسته معیشتی را به مردم مرزنشین کردستان اهداء کردیم و مراحل بعدی بلافاصله پشت سرهم اتفاق می‌افتد.

جهانی در پاسخ به پرسشی پیرامون نحوه شناسایی نیازمندان و سنجش میزان اثربخشی اقدامات انجام شده در جامعه هدف اظهار کرد: خدمات‌مان را از طریق مردم و گروه‌های مردمی و جهادی ارائه می‌کنیم، بنابراین اثراتش را کف میدان می‌بینیم. تفاوت ما با دیگر نهادها در این است که خودمان به عرصه اجرا ورود نمی‌کنیم و به گروه‌های مردمی یاری می‌دهیم که خودشان وارد عمل شوند. بنابراین کسی واسطه نیست و گروه جهادی و خیریه‌ای که داخل محل است خودش افراد نیازمند را شناسایی می‌کند و بسته‌های معیشتی را به مددجویانش می‌دهد.

وی افزود: تمام خدمات بنیاد احسان از طریق مجموعه‌های مردمی انجام می‌شود و استثنائا در برخی رزمایش‌ها مانند توزیع گوشت گرم با وزارت بهداشت تفاهمی داریم که مادران باردار و شیرده که توسط خانه‌های بهداشت شناسایی شده‌اند نیز مشمول شوند. به طور کلی نیازمندی افراد در محلات مختلف، متفاوت است و گروه‌های جهادی می‌توانند کمک کنند که سایر نیازهای مردم  نیز مرتفع شود. توزیع این بسته‌ها، موجی از خدمت‌رسانی را نیز به راه می‌اندازد.