آغاز ششمین روز بررسی بودجه ۹۸ در مجلس
آغاز ششمین روز بررسی بودجه ۹۸ در مجلس
جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

ه گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سیصدمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه ۲ اسفند ) دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی رئیس قوه مقننه و با حضور ۱۹۷ تن از نمایندگان آغاز شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس دستور کار امروز مجلس را به شرح زیر قرائت کرد:

ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در دستورکار امروز قراردارد.

به گزارش تسنیم، وکلای ملت در جلسه علنی روز (شنبه ۲۷ بهمن) با ۱۱۷ رأی موافق ۸۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ را تصویب کردند.

وکلای ملت طی ۱۱ جلسه گذشته ۷ تبصره ازلایحه بودجه سال ۹۸ را بررسی و تصویب کرده‌اند که مهمترین مصوبات نماینده به شرح ذیل است:

نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه ۲۸ بهمن) وزارت نفت را مکلف به عرضه ۲میلیون بشکه نفت در بورس انرژی کردند و همچنین با تصویب نمایندگان سهم صندوق توسعه از فروش نفت در سال آینده ۲۰ درصد تعیین شد.

همچنین با مصوبه روز‌دوشنبه (۲۹ بهمن) مجلس دولت مکلف به واگذاری سهام بیمه البرز شد و علاوه بر این تکلیف واگذاری سرخابی‌ها در مجلس تعیین تکلیف شد.

علاوه بر این نمایندگان سقف انتشار اوراق مالی اسلامی برای شهرداری‌ها را مشخص کردند و با مجوز مجلس دولت مجاز به اخذ وام ۵ میلیارد دلاری از روسیه شد.

وکلای ملت در جلسه علنی روز(سه‌شنبه ۳۰ بهمن) سقف انتشار اوراق مالی اسلامی توسط وزارت نفت را مشخص کردند و همچنین با مصوبه مجلس اوراق مالی و اسناد منتشره سال ۹۸ از پرداخت مالیات معاف شد.

همچنین در این جلسه با مصوبه مجلس عوارض برق در سال آینده۱۰ درصد افزایش می‌یابد علاوه بر این با مصوبه بهارستان نشینان پزشکان مکلف به استفاده از دستگاه کارت خوان شدند.

وکلای ملت در جلسه نوبت عصر روز(چهارشنبه ۱ اسفند)مشوق های صادراتی برای تولیدکنندگان را مشخص کردند و  دستگاه‌های اجرایی را مکلف به افتتاح حساب در بانک مرکزی کردند.

همچنین نمایندگان مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را  از پرداخت هزینه انشعاب معاف کردند.

طبق مصوبه مجلس آب، برق و گاز مدارس با رعایت الگوی مصرف، رایگان شد.

  • منبع خبر : تسنیم