آغاز فاز ۳ کارآزمایی بالینی و صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن فخرا
آغاز فاز ۳ کارآزمایی بالینی و صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن فخرا
امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی با حضور در محل کارخانه تولید واکسن فخرا از روند ساخت این کارخانه بازدید و در جریان آخرین مراحل ساخت آن قرار گرفت.

به گزارش صبح اقتصاد امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی با حضور در محل کارخانه تولید واکسن فخرا از روند ساخت این کارخانه بازدید و در جریان آخرین مراحل ساخت آن قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از مراحل ساخت نهایی کارخانه تولید انبوه واکسن فخرا بازدید کرد.

وی با بیان اینکه روند تولید واکسن فخرا با موفقیت فاز ۱ و ۲  کارآزمایی بالینی را پشت سر گذاشت، تصریح کرد: با کسب مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسن فخرا فاز ۳ کارآزمایی بالینی خود را آغاز کرده و مجوز مصرف اضطراری و عمومی را کسب نموده است و طی روزهای آینده در سبد واکسیناسیون عمومی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: همزمان ساخت و آماده سازی کارخانه تولید واکسن فخرا که توسط متخصصان صنعت دفاعی آغاز شده است به مراحل پایانی خود رسیده و امیدواریم در آینده نزدیک برای تولید انبوه واکسن به بهره برداری کامل برسد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه در حال حاضر امکان تولید ۱ میلیون دز واکسن فخرا به صورت ماهانه در مجموعه وزارت دفاع وجود دارد گفت: با نهایی شدن زیر ساخت های لازم در آذر ماه سال جاری می توانیم میزان تولید را به چند برابر افزایش دهیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: ان شاءالله تزریق اضطراری این واکسن  طی روزهای آینده برای مردم عزیز کشورمان مهیا شده و امیدواریم در راستای خواست مقام معظم رهبری “مدظله العالی” و رئیس جمهور محترم و مردم عزیز کشورمان در راستای تولید و تزریق واکسن کرونا، نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.