آغاز فروش فوق‌العاده ماه رمضان
آغاز فروش فوق‌العاده ماه رمضان
رییس اتاق اصناف تهران از آغاز فروش فوق‌العاده ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: تمام واحدهای صنفی مرتبط با عرضه اقلام ماه مبارک رمضان با کاهش سود قانونی فروش در طرح فروش فوق‌العاده شرکت می‌کنند.

نوده‌فراهانی در رابطه با فعالیت واحدهای صنفی در فروش فوق‌العاده ماه مبارک رمضان گفت: هر ساله با توجه به شرایط بازار و میزان عرضه و تقاضا نمایشگاه‌های ضیافت در یک ماهه مبارک رمضان برگزار می‌شد اما با توجه به تصمیم‌گیری‌هایی که از زمستان سال گذشته با توجه به شرایط اقتصادی بازار خرده‌فروشی اتخاذ شد تصمیم بر آن شد تا نمایشگاه‌های ضیافت جای خود را به فروش فوق‌العاده توسط واحدهای صنفی مرتبط با اقلام ماه مبارک رمضان بدهد.

وی با اشاره به این‌که کشورهای مسلمان دیگر در ماه مبارک رمضان برنامه‌هایی برای همراهی قدرت خرید خانواده‌ها در نظر می‌گیرند، تاکید کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده از واحدهای صنفی عرضه‌کننده اقلام مورد نیاز در ماه مبارک رمضان خواسته شد تا با شرکت در فروش فوق‌العاده با ارائه تخفیف از محل کاهش سود قانونی فروش، خانواده‌ها را همراهی کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران از آغاز این طرح از روز جاری خبر داد و گفت: نظارت و بازرسی‌ها در ایام ماه مبارک رمضان تشدید شده و اتاق اصناف با گران‌فروشی برخورد قاطعی خواهد داشت.

نوده‌فراهانی یادآور شد: بحث گرانی کالا با گران‌فروشی متفاوت است و اگر فردی یا واحد صنفی با توجه به قیمت خرید درج شده در فاکتور و سود قانونی فروش، به گران‌فروشی بپردازد با آن برخورد خواهد شد.

وی در رابطه با عرضه کالاهای اساسی که از سوی دولت تأمین و در اختیار اصناف قرار می‌گیرد، تاکید کرد: میزان تأمین کالاهای اساسی دولتی جوابگوی توزیع از سوی تمام واحدهای صنفی نیست و در صورت اختصاص این کالاها به اصناف، شیوه و زمان توزیع آنها اعلام خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا