آغاز فصل جدید لیگ برتر بسکتبال با حضور نه تیم
آغاز فصل جدید لیگ برتر بسکتبال با حضور نه تیم

فصل جدید لیگ برتر بسکتبال درحالی با حضور ۹ تیم از روز دوشنبه آغاز می شود که بازگشت یک مدعی جدی قهرمانی رقابت برای بالا بردن جام را جذابتر از فصول گذشته خواهد کرد. هفته گذشته با انجام مراسم قرعه کشی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور مشخص شد که فصل جدید این رقابت […]

بسکتبال

فصل جدید لیگ برتر بسکتبال درحالی با حضور ۹ تیم از روز دوشنبه آغاز می شود که بازگشت یک مدعی جدی قهرمانی رقابت برای بالا بردن جام را جذابتر از فصول گذشته خواهد کرد.

هفته گذشته با انجام مراسم قرعه کشی مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور مشخص شد که فصل جدید این رقابت ها با حضور قطعی چه تیم‌هایی برگزار می شود. بر این اساس پتروشیمی بندر امام، نفت آبادان، دانشگاه آزاد تهران، مهرام تهران، نیروی زمینی تهران، یس آل گرگان، شهرداری گرگان، شهرداری تبریز و پدافند رعد خوزستان برگزار کننده فصل جدید مسابقات لیگ برتر بسکتبال هستند که از روز دوشنبه آغاز می شود و طبق برنامه قرار است ۲۴ اسفندماه هم با تعیین تیم قهرمان به کار خود خاتمه دهد.

بعد از برگزاری چند دوره متوالی لیگ برتر با ۱۰ تیم، برای اولین بار این رقابت ها با حضور ۹ تیم برگزار می شود. این تیم ها با در اختیار داشتن بازیکنانی با تجربه های متفاوت از حضور در ادوار مختلف لیگ برتر و بعضا با جذب بازیکنان خارجی، آماده حضور در فصل جدید مسابقات باشگاهی بسکتبال شده اند. پتروشیمی بندرامام، نفت آبادان، شهرداری گرگان و شهرداری تبریز همراه با نیروی زمینی و دانشگاه آزاد تهران سال گذشته هم در لیگ برتر حضور داشتند. مهرام که پرافتخارترین تیم باشگاهی بسکتبال است پس از چند دوره غیبت به جمع لیگ برتری ها اضافه شده و یس آل گرگان و پدافند رعد خوزستان هم تیم های جدید در لیگ برتر به حساب می آیند.

فینالیست های جنوبی در جمع مدعیان
پتروشیمی مدافع عنوان قهرمانی فصل جدید لیگ بسکتبال است. این تیم که خردادماه امسال در سومین فینال لیگ گذشته نفت را شکست داد و برای دومین بار متوالی قهرمان شد با حفظ مهران شاهین طبع در راس کادر فنی و بازیکنان تاثیرگذار سال گذشته خود در کنار جذب نفراتی همچون سجاد مشایخی، سعید داورپناه، میثم میرزایی، نوید نیکتاش و امیرحسین آذری و همچنین دو بازیکن خارجی به نام های «ویلی وارن» و «میرزا بگیچ» بازهم مدعی قهرمانی به حساب می آید اگرچه پتروشیمی با سقوط یک پله ای در مسابقات اخیر باشگاه های آسیا و کسب جایگاه چهارم نشان داد می تواند با این ترکیب هم متزلزل باشد اما به حال شاهین طبع و شاگردانش لیگ ۹۶ را به قصد دفاع از قهرمانی های گذشته خود آغاز می کنند.

نفت دیگر نماینده جنوبی ها و یکی دیگر از مدعیان این فصل از مسابقات است. مسئولان این تیم آبادانی برای لیگ امسال هم هزینه قابل توجهی کرده اند تا شاید اینبار نتیجه ای بهتر از نایب قهرمانی سال گذشته بگیرند. حفظ حماد سامری به عنوان سرمربی، تمدید قرارداد با بازیکنانی مانند محمد حسن زاده، فرید اصلانی و محمدرضا اکبری و جذب نفراتی همچون محمد جمشیدی، آتشی و آرمان زنگنه و استفاده از سهمیه خارجی با جذب «بیرون مولنز» از اقداماتی است که نشان از افکار مدعی گونه و حتی قهرمانانه نفتی ها برای لیگ امسال دارد.