آغاز شانزدهمین دوره لیگ برتر شطرنج ایران
آغاز شانزدهمین دوره لیگ برتر شطرنج ایران

شانزدهمین دوره لیگ برتر شطرنج ایران روز چهارشبه با حضور ۱۲ تیم در شهر ساری در استان مازندران آغاز شد. تیم دامون ساخت شمال مازندران میزبان هفته نخست این رقابت ها است در هفته نخست بازی ها که تا روز جمعه ادامه دارد، پنج بازی برگزار می شود.  تیم شطرنج دامون ساخت شمال به سرپرستی […]

شطرنج

شانزدهمین دوره لیگ برتر شطرنج ایران روز چهارشبه با حضور ۱۲ تیم در شهر ساری در استان مازندران آغاز شد. تیم دامون ساخت شمال مازندران میزبان هفته نخست این رقابت ها است در هفته نخست بازی ها که تا روز جمعه ادامه دارد، پنج بازی برگزار می شود.

 تیم شطرنج دامون ساخت شمال به سرپرستی رضا مشمولی در سال های اخیر همواره در لیگ برتر شطرنج حضور فعال داشته و هفته نخست این رقابت ها را در روزهای ۲۲ تا ۲۴ شهریور ماه و در دو نوبت صبح و عصرمیزبانی می کند.
رقابت های فصل جدید لیگ برتر شطرنج ایران در پنج میز برگزار می شود چهار میز نخست به مردان اختصاص دارد و در میز پنجم نیز بانوان بازی می کنند.
بر اساس قرعه کشی در دور نخست این رقابت ها تیم های خانه شطرنج سبلان و همدان به مصاف تیم های شهرداری رشت و دریا برج شیراز رفتند و تیم های شطرنج دامون ساخت شمال ساری و باشگاه پاییز اهواز نیز با تیم های رخ در رخ تهران و ذوب آهن اصفهان مسابقه می دهند.
شهرداری تبریز هم با شطرنج بازان مطرحی چون استادان بزرگ شاهین لر پری زنگنه، اصغر گلی زاده و آناهیتا زاهدی فر به مصاف مهاب قدس تهران رفت.
همچنین تیم دانشگاه آزاد بندرعباس با بازیکنانی نظیر استادبزرگ زنان میتراحجازی پور، استاد بزرگ پویا درینی، استاد بین المللی علیرضا فیروزجاه و استاد بین المللی آرین غلامی به مصاف مطرح ترین شطرن بازان کشور چون استاد بین المللی سارا سادات خادم الشریعه، استاد بزرگ احسان قائم مقامی و استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی دست به مهره شدند.
شهرداری تبریز یکی از تیم های مطرح شطرنج ایران است که در فصل گذشته در میانه راه از ادامه رقابت ها انصراف داد.
این تیم بار دیگر در لیگ شانزدهم تصمیم به تیم داری گرفته است. تیم های خانه شطرنج سبلان، شهرداری رشت، رخ در رخ تهران، دانشگاه آزاد بندرعباس و خانه شطرنج همدان تیم های جدید لیگ برتر شطرنج ایران هستند. همچنین تیم های دنیا فلز رشت، بانک سرمایه، نخ و رنگ همدان، تایدواتر هرمزگان و راه و شهرسازی لرستان که در فصل گذشته لیگ برتر شطرنج ایران تیم داشتند، در این فصل حضور ندارند.
تیم شطرنج سایپا سال گذشته با کسب ۸۴٫۵ امتیاز قهرمان لیگ برتر شطرنج کشور شد و تیم های ذوب ‌آهن با ۷۳٫۵ امتیاز و دامون ساخت شمال با ۶۰ امتیاز به مقام دوم و سوم رسیدند.