آغاز نرم کمپین ریاست جمهوری پامپئو؟
آغاز نرم کمپین ریاست جمهوری پامپئو؟
وزیر امور خارجه آمریکا جمعه در یک سری پیام‌های توییتری بیش از پیش این گمانه‌زنی را تقویت کرد که به ریاست جمهوری در ۲۰۲۴ چشم دارد. او گفت از زمان روی کار آمدنش به عنوان دیپلمات ارشد، آمریکا مملو از "افتخار" شده است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در ابتدا گفت: ما اکنون به نسبت چهار سال پیش بسیار امن‌تر هستیم. ظرف روزهای آتی، قصد دارم درباره پیروزی‌های بزرگ، داستانهای شخصی و دیگر موارد صحبت کنم. فقط خودم، مایک.”آغاز نرم کمپین ریاست جمهوری پامپئو؟”

او در ادامه به انتشار یک سری پست درباره این پرداخت که چطور وزارت خارجه آمریکا مملو از “افتخار” شده است. تصاویر همراه این توییت‌ها کم و بیش درباره خود مایک پامپئو بودند.

ناظران سیاسی تاکید دارند که مایک پامپئو با استفاده از حساب دولتی و رسمی خودش برای انتقال ارتباطاتی به سبک کمپین‌ها در حال نقض هنجارهاست.

“لیندی لی” که با کمپین جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا کار می‌کرد، پامپئو را به “استفاده از سمت و رسانه اجتماعی دولتی خود به منظور آغاز نرم کمپین ریاست جمهوری ۲۰۲۴” متهم کرد.”آغاز نرم کمپین ریاست جمهوری پامپئو؟”

وزارت خارجه آمریکا در این رابطه اظهار نظر نکرده است. مایک پامپئو جزو مقام‌هایی است که مدتی طولانی در دولت ترامپ حضور داشتند و حتی پیش از انتشار این توییت‌ها هم گمانه‌زنی درباره حضور انتخاباتی او در ۲۰۲۴ وجود داشت.

مایکل ریچارد پومپئو  که با نام مایک پومپئو شناخته می‌شود؛ حقوقدان، سیاستمدار و افسر بازنشسته نیروی زمینی ایالات متحده آمریکا است که از آوریل ۲۰۱۸، به عنوان ۷۰اُمین وزیر امور خارجه آمریکا منصوب شده‌است. او پیش از آن به مدت یک سال اداره‌کننده سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و پیش‌تر نیز نماینده حوزه انتخابیه چهارم کانزاس از حزب جمهوری‌خواه آمریکا در مجلس نمایندگان آمریکا بود که برای نخستین‌بار در ۳ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی به‌عضویت این مجلس درآمد.

مایک پومپئو عضو جنبش تی‌پارتی در حزب جمهوری‌خواه آمریکا است و در سمت راست طیف سیاسی جمهوری‌خواهان قرار می‌گیرد. او همچنین عضو انجمن ملی اسلحه، گروه لابی گسترش استفاده از سلاح گرم در آمریکا است. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا پس از برکناری رکس تیلرسون، مایک پومپئو را در ۱۳ مارس ۲۰۱۸ به عنوان وزیر خارجه آمریکا معرفی کرد.

مایک پومپئو از افراد مورد نظر حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای بدست‌گیری جایگاه‌های کلیدی در حکومت فدرال ایالات متحده آمریکا در آینده است.

  • منبع خبر : ایسنا