آغاز واریز اعتبار مرحله دوم کالابرگ الکترونیکی
به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد مرحله دوم طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمانهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) از ۱۳ فروردین ۱۴۰۴ آغاز شد. در ادامه گام دوم از مرحله دوم برای دهکهای درآمدی اول تا سوم از امروز – ۲۰ فروردین- پرداخت میشود.
خانوارهای مشمول درآمدی چهارم تا هفتم از سومین گام مرحله دوم میتوانند از تاریخ چهارشنبه ۲۷ فروردین به بعد از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان استفاده کنند.
طرح کالابرگ الکترونیک با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا میشود.
بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر ۵۰۰ هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.
این اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد.
ویژگیهای طرح کالابرگ الکترونیک:
– مشمولان طرح کالابرگ الکترونیکی میتوانند متناسب با نیازشان کالاهای تعیینشده را خریداری کنند.
– محدودیتی در مقدار خرید هر کالا و نشان تجاری خاصی وجود ندارد، در صورت خرید بیش از سقف اعتبار تخصیصی، مابهالتفاوت هزینه باید توسط خریدار پرداخت شود.
مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست.
اعتبار طرح کالابرگ الکترونیکی تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۴ قابل استفاده و برداشت است. خریداران میتوانند محصولات تولیدکنندگان مختلف را از گروههای کالایی مدنظر انتخاب کنند. مبنای دهک خانوار های مشمول، براساس یارانه پرداختی اسفندماه ۱۴۰۳ است.
طرح کالابرگ الکترونیکی در بیش از ۲۳۰ هزار فروشگاه عمده، خرد و ۱۱ فروشگاه زنجیرهای (افق کوروش، اتکا، جانبو، دیلی مارکت، رفاه، گندم، مینومارت، هایپرفامیلی، هفت، شیرین عسل و والمارکت) اجرا میشود.
به منظور تسهیل در فرایند آگاهی از موجودی اعتبار طرح کالابرگ میزان موجودی از طریق سرشماره V. Refah برای سرپرستان خانوار پیامک میشود.
این پیامک فقط شامل میزان «اعتبار کالابرگ» بوده و فاقد هرگونه «لینک» است.
همچنین مرکز روابط عمومی و امور بینالملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هموطنان خواست، مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.
- منبع خبر : ایرنا