آغاز کار جشنواره فیلم های ایرانی ورشو در لهستان
آغاز کار جشنواره فیلم های ایرانی ورشو در لهستان

جشنواره فیلم‌های ایرانی ورشو از در پایتخت لهستان آغاز به کار کرد تا ۱۰ فیلم بلند سینمای ایران در این رویداد به نمایش درآید.  در آیین افتتاحیه جشنواره فیلم‌های ایرانی ورشو که از شامگاه سه‌شنبه ۱۴ آذر در پایتخت لهستان آغاز به‌کار کرد، اکران فیلم «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی با استقبال مخاطبان لهستانی […]

جشنواره فیلم‌های ایرانی ورشو از در پایتخت لهستان آغاز به کار کرد تا ۱۰ فیلم بلند سینمای ایران در این رویداد به نمایش درآید.

 در آیین افتتاحیه جشنواره فیلم‌های ایرانی ورشو که از شامگاه سه‌شنبه ۱۴ آذر در پایتخت لهستان آغاز به‌کار کرد، اکران فیلم «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی با استقبال مخاطبان لهستانی روبه‌رو شد.

در این جشنواره، ۱۰ فیلم بلند سینمای ایران در فاصله ۱۴ تا ۱۹ آذر ۱۳۹۶ به نمایش گذاشته می‌شود که از این میان ۹ عنوان شامل فیلم‌های «تراژدی» به کارگردانی آزیتا موگویی، «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» به کارگردانی حمیدرضا قربانی، «حکایت عاشقی» به کارگردانی احمد رمضان‌زاده، «پدر آن دیگری» به کارگردانی یدالله صمدی، «خداحافظی طولانی» به کارگردانی فرزاد مؤتمن، «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی، «کفشهایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد، «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی و «زیر نور ماه» به کارگردانی رضا میرکریمی از سوی بنیاد سینمایی فارابی در این رویداد فرهنگی حضور یافته‌اند. دیگر فیلمی که در این برنامه به نمایش در می‌آید، فیلم «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا است.

این جشنواره با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان و بنیاد سینمایی فارابی و همکاری مدرسه سینمایی لهستان در «سینما لونا» شهر ورشو پایتخت کشور لهستان در حال برگزاری است. برگزارکنندگان جشنواره فیلم‌های ایرانی در ورشو تلاش کرده‌اند تازه‌ترین‌های فعالیت‌های سینمای ایران را در قالب این جشنواره معرفی کنند.