آغاز گشت‌زنی‌های زمینی مشترک ترکیه و آمریکا در شمال سوریه از فردا
آغاز گشت‌زنی‌های زمینی مشترک ترکیه و آمریکا در شمال سوریه از فردا
وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، کشورش برای آغاز گشت‌های زمینی مشترک میان نیروهای ترکیه و آمریکا در منطقه امن واقع در شمال سوریه برنامه‌ریزی کرده است و آن را از فردا، یکشنبه (هشتم ماه سپتامبر) اجرایی می‌کند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی گفت، مرکز عملیات مشترک فعالیت‌های خود را از شهرستان “آقچه قلعه” در استان شانلی اورفه در چارچوب جدول زمانی آغاز کرده است. نخستین پهپاد به پرواز درآمد و سپس بالگردهای مشترک آمریکا و ترکیه در آسمان شمال سوریه در چارچوب نخستین مرحله از ایجاد منطقه امن عملیات خود را آغاز کردند.

آکار ادامه داد، آنکارا عملیات مشترک پرواز بالگردها توسط این کشور و آمریکا در شمال سوریه را فرصتی می‌داند تا اقداماتی از جمله انهدام استحکامات تروریستی که باید انجام شوند را تعیین کند.

ترکیه و آمریکا هفتم اوت پس از برگزاری مذاکرات متعدد، درباره ایجاد مرکز اداره منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیدند تا این توافق طی مراحلی اجرایی شود.

پیش از این سخنگوی پنتاگون ۲۵ اوت از اجرای نخستین پرواز بالگردهای ترکیه و آمریکا در آسمان شمال سوریه خبر داد و آن را نقطه عطفی در تلاش‌های مرکز عملیات مشترک برای هماهنگی تلاش‌ها جهت ایجاد منطقه امن در شرق فرات دانست.

آکار اخیرا اعلام کرده است، مرکز مذکور اجرای نخستین اقدامات مرحله میدانی برای ایجاد منطقه امن در سوریه را آغاز کرده است.

  • منبع خبر : ایسنا