آقای روحانی جوایز را پس بگیرید
آقای روحانی جوایز را پس بگیرید

۱۹  بهمن ماه سال ۹۴، رئیس جمهور کشورمان حسن روحانی در مراسمی به اعضای تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای، نشان‌های لیاقت، خدمت و لوح یادمان زرین اهدا کرد. به موجب مصوبه هیئت وزیران، دریافت کنندگان نشان‌های دولتی علاوه ‌بر مزایای مادی از مزایای غیر مادی نیز برخوردار خواهند بود که شرکت در مراسم و آیین‌های رسمی، […]

۱۹  بهمن ماه سال ۹۴، رئیس جمهور کشورمان حسن روحانی در مراسمی به اعضای تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای، نشان‌های لیاقت، خدمت و لوح یادمان زرین اهدا کرد.

به موجب مصوبه هیئت وزیران، دریافت کنندگان نشان‌های دولتی علاوه ‌بر مزایای مادی از مزایای غیر مادی نیز برخوردار خواهند بود که شرکت در مراسم و آیین‌های رسمی، چاپ نام و مشخصات دارندگان نشان در مجموعه‌های ادواری، نصب تصویر و لوح یادبود در شهرداری زادگاه یا موسسه و محل خدمت و اولویت در برخورداری از فرصت‌های مطالعاتی و دریافت امکانات لازم برای اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی را شامل می‌شود.

حالا جالب است که دریافت کننده نشان های لیاقت یعنی «عبدالرسول دری اصفهانی» مشاور ارشد بانکی و عضو دو تابعیتی تیم مذاکرات هسته‌ای دولت یازدهم به تحمل پنج سال حبس در دادگاه تجدیدنظر استان تهران محکوم شده.

همین آقای «دری اصفهانی» بارها با مشاور امنیتی اوباما-رئیس‌جمهور سابق آمریکا- دیدار داشته است.

حضرت آقای رئیس جمهور در خصوص این اقا و در زمان اعطای نشان فرمودند: «بي‌ترديد فرو ريختن ساختمان تحريم و ديوار بي‌اعتمادي در برابر جهان كه من از دو سال پيش ترك‌هاي آن را مشاهده كردم، افتخاري نه از آن احزاب و دولت‌ها بلكه افتخاري از آن ملت بزرگ ايران است».در این مراسم «عبدالرسول دری اصفهانی» نشان درجه سه خدمت را از آقای روحانی دریافت کرد که  براساس دریافت نشان درجه سه دولتی، ۵۰ سکه بهار آزادی به عنوان مزایای مادی به وی اعطاء شده است. یعنی روحانی مشاورانی دارد که امثال این اقا را بعنوان دلسوز و فداکار برای ملت معرفی میکند. اما منتقدان دلسوز واقعی در تحلیل‌های کارشناسی همواره تاکید داشته اند که قواعدی همچون «توازن تعهدات»، «همزمانی اجرای تعهدات»، «اخذ تضمین از طرف مقابل» و «پیش‌بینی برگشت ‌پذیری امتیازات واگذار شده در صورت نقض عهد» که قاعده عقلی هر قرارداد عادی حقوقی است، در برجام رعایت نشده و همین امر بسترهای لازم را برای عهدشکنی آمریکا در توافق هسته‌ای ایجاد خواهد کرد. اما رئیس جمهور به دلایل بسیار واضح و مبرهن که امروز محل بیانش نخواهد بود و روزی در دادگاه عدل الهی به بیان موضوع خواهیم پرداخت ،  هیچگاه این انتقادها را نپذیرفت و با شانه خالی کردن از پاسخگویی، منتقدان را به جهنم حواله داد! اروپائیانی که از برجام حمایت کرده بودند پس از هزار بار چانه زنی و من بمیرم تو بمیری دولت روحانی قول یک SPV دادند اما آنهم بازی بود و پشت پرده با ترامپ ساخته بودند. و متاسفانه این در حالی بود که مقامات ارشد دولت و اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تاکید داشتند که به ازای محدودیت‌های گسترده ایجاد شده در توانایی هسته‌ای ‌ایران، تمامی تحریم‌ها در روز اجرا-دی ماه ۹۴  لغو خواهد شد و نه تعلیق !. اما در نهایت « همه هسته‌ای و دانشمندان ارجمندش رفتند و تحریم‌ ها با تحمیل هایی بسیار گسترده تر ماندند».نکته قابل توجه اینجاست که دری اصفهانی،حقوق خود را از انگلیس (ماهیانه ۷۵۰۰ پوند) دریافت می‌کرده است. باید پرسید دستگاه اطلاعاتی امنیتی کشور که از عبور یک معاند از آسمان تهان مطلع است چگونه این جاسوسی ها را بر نیافته است؟ این توقع که حسن روحانی از مردم رسما عذر خواهی کند و جوایز اعطایی تیم مذاکره کننده را پس بخواهد تا حد اقل التیمی بر زخم کهنه مرم عزت دریده شده ایران نهاده شود، کمترین توقع این ملت است. اقدام دستگاه قضا در محاکمه این شخص قابل تقدیر  اما بنظر افکار عمومی این شخص و امثال او که در دستگاه روحانی کم هم نیستند شایسته حکم اعدام بوده و هستند چرا که امثال دری اصفهانی‌ها امنیت و اقتدار کشور را به کمین دشمن برده اند و هنوز هم در جریان بردنند. نان و آب و معیشت مردم را به گروگان بردن در ازای تحمیل خواست دشمن کم از عمل امثال دری اصفهانی است؟ والسلام

حمید رضا نقاشیان