آلمان کاهش محدودیت‌های ضد کرونایی بعد از عید پاک را ممکن دانست
آلمان کاهش محدودیت‌های ضد کرونایی بعد از عید پاک را ممکن دانست
دولت آلمان با توجه به دستیابی این کشور به موفقیت‌هایی در مهار کرونا کاهش محدودیت‌های ضد کرونایی بعد از تعطیلات عید پاک را قابل تصور داست.

آلمان کاهش محدودیت‌های ضد کرونایی بعد از عید پاک را ممکن دانست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از “دویچه وله”، با توجه به دستیابی به موفقیت های در مهار بحران کرونا در آلمان “ینز اشپاهن”، وزیر بهداشت این کشور گام های محتاطانه برای خروج از محدودیت های ضد کرونایی در آلمان بعد از تعطیلات عید پاک را ممکن دانست.

وی در گفتگویی با روزنامه “هندلزبلات” آلمان تاکید کرد که اگر آمار مبتلایان به کرونا به همین شکل ادامه یابد ما می توانیم با نخست وزیران ایالات آلمان درباره بازگشت گام به گام به وضعیت نرمال بعد از عید پاک صحبت کنیم.

وزیر بهداشت آلمان همچنین تاکید کرد که در یک دولت مشروطه آزاد محدودیت های گسترده تنها تا زمانی که درک شده و پذیرفته شوند کارآیی دارند. بنابراین نه تنها این مسئله اهمیت دارد که اقدامات خود را توجیه کنیم بلکه نشان دادن یک چشم انداز هم اهمیت دارد.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان در این کشور تا به حال ۲۱۰۷ نفر پیامد ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۶ مورد تعداد قربانیان این بیماری افزایش پیدا کرده است. بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ تعداد مبتلایان به کرونا در آلمان هم با افزایش ۴۹۷۴ مورد نسبت به روز قبل به ۱۰۸۲۰۲ نفر افزایش پیدا کرده است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی هم نشان می دهد که آلمانی ها تمایل دارند در تعطیلات عید پاک هم به محدودیت های کرونایی پایبند باشند.

بر اساس نظرسنجی موسه “یوگو” که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام گرفته است تنها ۱٫۳ درصد شهروندان گفته بودند که قصد سفر دارند. ۲٫۲ درصد هم از تصمیمات خود برای سفرهای خارجی خبر داده بودند و ۹۳ درصد هم گفته بودند که می خواهند به توصیه دولت آلمان برای مقابله با شیوع کرونا در خانه بمانند.