آلمان ۲-۴ هلند: سقوط ژرمن ها ادامه دارد
آلمان ۲-۴ هلند: سقوط ژرمن ها ادامه دارد
تیم ملی هلند در دیداری از رقابت های مقدماتی یورو 2020 در خانه آلمان به پیروزی 4-2 رسید.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد در این دیدار جذاب و پرگل، این تیم میزبان بود که ابتدا با گل سرژ گنابری پیش افتاد اما هلندی ها با نمایشی درخشان در نیمه دوم، به یک پیروزی پرگل رسیدند.

دو تیم بازی را متعادل آغاز  کردند و در دقیقه ۸ بود که اولین موقعیت جدی بازی روی دروازه آلمان ایجاد شد. روی اشتباه شولز بود که رایان بابل صاحب توپ شد و ممفیس دیپای را راهی دروازه حریف کرد اما ضربه محکم او را مانوئل نویر با یک واکنش خوب دفع کرد.

تنها یک دقیقه بعد، ژرمن ها به گل اول بازی رسیدند. روی یک ضدحمله خطرناک از تیم میزبان بود که کلاسترمن با سیله سن تک به تک شد. ضربه مدافع راست آلمان را دروازه هلند برگشت داد اما توپ برگشتی را سرژ گنابری با یک ضربه نه چندان محکم، به گوشه دروازه نارنجی ها فرستاد.

هلندی ها خیلی سریع به این گل واکنش نشان دادند و چیزی نمانده بود که در دقیقه ۱۳ به گل تساوی برسند اما ضربه دامفریس از بالای دروازه به بیرون رفت.

حملات دو تیم ادامه داشت اما موقعیت ویژه ای روی دروازه ها ایجاد نمی شد. تا اینکه در دقیقه ۴۲، آلمانی ها می توانستند به گل دوم برسند اما مارکو رویس نتوانست در موقعیت تک به تک، دروازه هلند را باز کند و سیله سن با یک واکنش دیدنی، توپ را دفع کرد. به این ترتیب نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید.

دو تیم نیمه دوم را هم متعادل آغاز کردند و در دقیقه ۵۲، گنابری روی پاس شولز صاحب موقعیت شد اما تحت فشار دالی بلیند، نتوانست از این فرصت استفاده کند.

در دقیقه ۵۶ چیزی نمانده بود که هلند به گل تساوی برسد اما واکنش عالی نویر، دروازه آلمان را نجات داد اما سه دقیقه بعد، سرانجام قفل دروازه میزبان باز شد.

روی حرکت خوب رایان بابل از سمت چپ و ارسال او به محوطه جریمه آلمان، توپ با اشتباه یوناتان تاه به فرانکی دی یونگ رسید و او هم با یک ضربه بی نقص، کار را تمام کرد.

بعد از این گل یواخیم لوو دو تعویض همزمان انجام داد و کای هاورتز و ایلکای گوندوگان را به جای مارکو رویس و تیمو ورنر به زمین فرستاد اما این تعویض ها تغییری در روند بازی نداد و این هلند بود که در دقیقه ۶۶ به گل دوم رسید.

این بار روی یک ضربه کرنر بود که ابتدا ضربه سر ویرژیل فن دایک را نویر با واکنشی دیدنی برگشت داد. اما در ادامه ارسال دیپای را جاناتان تاه به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.

آلمانی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و در دقیقه ۷۱، با خوش شانسی صاحب یک ضربه پنالتی شدند. شولز درتلاش برای عبور از دی لیخت بود که توپ از پشت سر روی دست مدافع هلند فرود آمد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. تونی کروس پشت ضربه قرار گرفت و برخلاف جهت حرکت سیله سن، توپ را وارد دروازه کرد.

بعد از این گل هلندی ها بار دیگر ابتکار عمل را در دست گرفتند و می توانستند در دقیقه ۷۴ بار دیگر پیش بیفتند اما ضربه مالن را نویر مهار کرد.

ولی فشار نارنجی ها ادامه داشت و ۵ دقیقه بعد، این تیم به گل سوم رسید. این بار هم روی یک حرکت از سمت راست خط دفاعی آلمان بود که توپ در محوطه جریمه به جورجینیو وینالدوم رسید و پاس در عرض او را مالن این بار تبدیل به گل کرد.

تیم میزبان که بار دیگر همه چیز را از دست رفته می دید، پیش کشید و لوو هم با بیرون کشیدن ماتیاس گینتر و فرستادن یولیان برانت به زمین، دست به یک تعویض ریسکی زد و همین در نهایت به دریافت گل چهارم منجر شد.

آلمانی ها که با همه نفرات حمله می کردند، در دومین دقیقه از وقت های تلف شده با ضد حمله حریف مواجه شدند و پاس دقیق دیپای را وینالدوم با یک بغل پای ساده، تبدیل به گل کرد.

گنابری می توانست یک دقیقه بعد روی پاس دیدنی کیمیچ، اختلاف را به حداقل کاهش دهد اما ضربه والی او به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت و به این ترتیب، هلند توانست در خانه آلمان به یک پیروزی درخشان دست پیدا کند.

  • منبع خبر : ورزش سه