آلودگی هوا تا دوشنبه ادامه دارد
آلودگی هوا تا دوشنبه ادامه دارد
کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: سکون جوی موجب کاهش کیفیت هوا تا حد‌ هشدار برای گروه‌های حساس در شهرهای بزرگ شده است، توصیه می‌شود کودکان، بیماران تنفسی و قلبی و افراد مسن از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد  امیر‌حسین نقشینه  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است، در این راستا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت غبار و آلودگی هوا ادامه دارد.”آلودگی هوا تا دوشنبه ادامه دارد”

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی اضافه کرد: افزایش غلظت آینده آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران کرج اراک اصفهان و مشهد ادامه دارد.

وی بیان کرد: این موجب کاهش کیفیت هوا تا حد‌ هشدار برای گروه‌های حساس شده است، در این راستا‌ توصیه می‌شود کودکان، بیماران تنفسی و قلبی و افراد مسن از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود روز آینده این شرایط با ورود سامانه بارشی تازه متفاوت شود.

نقشینه اظهار کرد: روز دوشنبه کشور بارش برف و باران در غرب، جنوب غرب، سواحل شمالی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی خواهیم داشت، همچنین دما نیز کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: روز دوشنبه ابتدا آسمان نیمه‌ابری و بعد بارش پراکنده در تهران خواهیم داشت، همچنین روز سه‌شنبه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران خواهد بود.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از تداوم پایداری هوا تا روز یکشنبه در تهران خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت روز دوشنبه، یازدهم آذرماه، ضمن بارش باران، آلودگی هوا نیز برطرف شود.

وی با اشاره به اطلاعیه‌ این سازمان، گفت: شنبه و به‌ویژه روز یکشنبه اوج پایداری هوا در شهر تهران رخ خواهد داد و این شرایط تا پایان روز یکشنبه در تهران و دیگر شهرهای صنعتی کشور ادامه خواهد داشت.