آل‌هاشم: در مورد شیوه اجرای سهیمه‌بندی بنزین ‌حرف داریم
آل‌هاشم: در مورد شیوه اجرای سهیمه‌بندی بنزین ‌حرف داریم
امام جمعه تبریز گفت: در اغتشاشات اخیر بنزینی ‌در مورد شیوه اجرای گران کردن بنزین و نحوه ابلاغ آن حرف داریم اما باید تاکید کرد که اغتشاشگران قرار بود طبق برنامه‌ریزی، در زمستان اغتشاشات را آغاز کنند.

آل‌هاشم: در مورد شیوه اجرای سهیمه‌بندی بنزین ‌حرف داریم / مردم ‌عادی “ماشین، بانک و خانه” ‌آتش نمی‌زنند

امام جمعه تبریز گفت: در اغتشاشات اخیر بنزینی ‌در مورد شیوه اجرای گران کردن بنزین و نحوه ابلاغ آن حرف داریم اما باید تاکید کرد که اغتشاشگران قرار بود طبق برنامه‌ریزی، در زمستان اغتشاشات را آغاز کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جلسه شورای هماهنگی یوم الله ۹ دی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه آنچه در مهار فتنه ۸۸ مهم بود و نباید فراموش شود، سه عنصر اساسی بود اظهار داشت: مدیریت و رهبری هوشمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری، حضور بصیرت مدارانه و انقلابی ملت در صحنه‌ها و پیوند الهی میان امام و امت بود که عمل مهار فتنه ۸۸ شد.

وی با تمجید از مدیریت هوشمندانه مقام معظم رهبری که توانست فتنه زیاده خواهان را مهار کند، گفت: افرادی می خواستند خلاف قانون را مرسوم کنند که مقام معظم رهبری زیر بار این کار غیر قانونی نرفتند. تشکیل کمیته صیانت از آرا و تقاضای ابطال انتخابات، از جمله اقدامات فتنه‌گرانه بود که با مدیریت هوشیارانه مقام معظم رهبری، کشور از این فتنه نجات یافت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به حضور بصیرت‌مدارانه و انقلابی ملت در صحنه و خنثی‌سازی فتنه‌ خاطرنشان کرد: فتنه‌گران ۹ ماه کشور را به آشوب کشاندند ولی با حضور مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی که تبریز در ۸ دی پیشتاز حرکت ۹ دی شد, آتش فتنه را خاموش کرد.

امام جمعه تبریز، عنصر سوم از عوامل مهار فتنه را پیوند الهی میان امام و امت دانست و گفت: با این وحدت و انسجام بود که فتنه‌گری‌ها خنثی شده و در ۹ دی ۸۸ مردم به خیابان‌ها آمدند.

وی با بیان اینکه طراحان اصلی فتنه بیگانگان بودند اما وابستگانی هم در داخل بودند تصریح کرد: برخی از مردم بی‌بصیرت هم با وجود اینکه فتنه‌گر نبودند، وارد این جمع شده و به اهل فتنه کمک کردند. تاکید ما برای افزایش بصیرتِ مردم، برای شناخت لحظه‌ها و شناخت از دیروز و امروز و فرداست تا ناخودآگاه به دشمن کمک نکنیم.

‌آل‌هاشم با تاکید بر اینکه مسایل سیاسی در دانشگاه‌ها باید مطرح شود اما نباید دانشجویان سیاست‌زده باشند، ابراز داشت: ‌دانشگاه نباید به جولانگاه احزاب سیاسی تبدیل شود اما باید آگاهی لازم سیاسی در دانشگاه وجود داشته باشد. نه تنها دانشگاه‌ها بلکه همه مردم باید بصیر باشند و گرفتار فتنه‌ها نشوند.

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر بنزینی هم در مورد شیوه اجرای گران کردن بنزین و نحوه ابلاغ آن حرف داریم اما باید تاکید کرد که اغتشاشگران قرار بود طبق برنامه‌ریزی، در زمستان اغتشاشات را آغاز کنند افزود: گرانی بنزین بهانه بود چرا که قرار بود سناریو لبنان و عراق و… در ایران راه بیافتد ولی گران کردن بنزین برای تسریع در اجرای پروژه بود چراکه فرد عادی ماشین و بانک و خانه و مغازه مردم را آتش نمی‌زند.

امام جمعه تبریز، راهپیمایی بهنگام مردم تبریز علیه اغتشاشات اخیر را نشان از بصیرت بالای تبریزی‌ها دانست و گفت: هفته گذشته خدمت مقام معظم رهبری بودیم که ایشان فرمودند تبریز در راهپیمایی اخیر خوش درخشید و این امر برای کشور بسیار مهم بود.

‌آل‌هاشم با تاکید بر اینکه در مراسم ۹ دی ماه امسال هم باید حضور پرشور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در مراسم ۲۲ بهمن هم، توطئه‌های روزافزون می‌طلبد که مردم حضور بیشتر و پرشوری داشته باشند. دشمن تلاش می‌کند که راهپیمایی‌ها کمرنگ باشد ولی مردم درک لازم را دارند و در مواقع حساس، بیشتر در میدان حضور می‌یابند و از اصل نظام و انقلاب دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم از برخی رفتارها، وضعیت اقتصاد، معیشت، تورم و… گله‌مند هستند گفت: ۲۲ بهمن امسال راهپیمایی باشکوه پرمعنایی خواهیم داشت و به دشمن نشان می‌دهیم که با وجود همه مشکلات و گله‌مندی‌ها پشتوانه انقلاب و نظام خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: ضرغامی سخنران مراسم باشکوه ۹ دی در مصلی امام خمینی (ره) تبریز است که مردم حضور پرشوری خواهند داشت.