آماده‌باش هلال‌احمر برای بارش‌ها و تغییرات جوی احتمالی در ۱۲ استان
آماده‌باش هلال‌احمر برای بارش‌ها و تغییرات جوی احتمالی در ۱۲ استان
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آمادگی این جمعیت در پی اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۲ استان کشور خبر داد.

به گزارش صبح اقتصاد معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آمادگی این جمعیت در پی اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۲ استان کشور خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی از سوی سازمان هواشناسی برای ۱۲ استان کشور اعلام کرد: سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از بارش شدید باران، وزش شدید باد و بارش برف در ارتفاعات کوهستانی طی امروز یکشبه اول آبان، خبر داده است و بر اساس این هشدار قرار است تا در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات در استان های البرز، زنجان، تهران و سمنان بارش باران، وزش باد و بارش برف را شاهد باشیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در همین راستا نیز تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شده و از آمادگی لازم در این خصوص برخوردار هستیم. توصیه‌های لازم نیز در این خصوص به تمامی پایگاه‌های امداد و نجات و امدادگران جمعیت هلال احمر ارائه شده است.

وی ادامه داد:‌ لازم است مردم نیز به توصیه‌ها و هشدارها توجه کافی داشته باشند. با توجه به هشدارهای هواشناسی، رانندگان باید تا در زمان تردد در محورهای مواصلاتی، تجهیزات ایمنی از جمله کیف کمک‌های اولیه، لباس گرم و بسته‌های غذایی آماده به همراه داشته باشند و البته از تردد غیرضروری پرهیز و از حضور در اطراف مسیل‌ها و گذرگاه‌های کوهستانی نیز خودداری کنند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهارکرد:‌ به دلیل تغییر وضعیت جوی امکان لغزندگی جاده، کاهش دید به دلیل وجود مه، اختلال در سفرهای بین شهری در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و… وجود دارد که لازم است تمهیدات لازم از سوی شهروندان اندیشیده شود.

مرادی‌پور اضافه‌کرد:‌ همچنین شهروندان موارد مرتبط را حتما به سامانه ۱۱۲ سازمان امداد و نجات اطلاع دهند تا امدادگران در کمترین زمان به وضعیت آن‌ها رسیدگی کنند.