آماده باش سازمان راهداری برای ۳ سیل احتمالی نوروز ۹۹
آماده باش سازمان راهداری برای ۳ سیل احتمالی نوروز ۹۹
معاون سازمان راهداری از تشکیل قرارگاه نوروزی در این سازمان برای مقابله با ۳ سیل پیش بینی شده تا ۱۰ فروردین ۹۹ خبر داد و گفت:۸۵۰۰ دستگاه ماشین آلات عملیات نوروزی راهداری را پشتیبانی می کنند.

آماده باش سازمان راهداری برای ۳ سیل احتمالی نوروز ۹۹/ استقرار ۸۵۰۰دستگاه ماشین آلات در نقاط خاص

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، معاون سازمان راهداری از تشکیل قرارگاه نوروزی در این سازمان برای مقابله با ۳ سیل پیش بینی شده تا ۱۰ فروردین ۹۹ خبر داد و گفت:۸۵۰۰ دستگاه ماشین آلات عملیات نوروزی راهداری را پشتیبانی می کنند.

رضا اکبری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی جبهه نسبتا قوی از چهارشنبه هفته جاری وارد کشور شده و تعدادی از استان ها را درگیر می کند.

وی ادامه داد: مطابق این پیش بینی بیشترین بارش ها در استان های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و قزوین روی می دهد. با توجه به این که تعطیلات نوروزی پیش رو بوده که البته پیش بینی انجام سفر بالا با توجه به شرایط کشور نداریم، ادارات سازمان راهداری در استان ها در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

وی افزود: با مجموع پیش بینی های سازمان هواشناسی و چند مرجع معتبر هواشناسی دنیا، مجموع اطلاعات تا روز ۱۰ فروردین ۹۹ جمع آوری شده است. در واقع ما تا ۱۰ فروردین می دانیم در کدام استان ها بارش برف و باران داریم و چه میزان بارشی هم روی می دهد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل گفت: بر اساس جدول مربوطه بیشترین بارندگی آخر هفته را در استان خوزستان خواهیم داشت.

اکبری با اشاره به برگزاری جلسه تصمیم گیری برای اقدامات مربوط به پیشگیری از خسارت های سیل، یادآور شد: بر این اساس برای استان هایی که پیش بینی بارش نسبتا بالایی را تا ۱۰ فروردین دارند مقرر شد تا برای اجاره ماشین آلات موردنیاز در نقاط خاص اعتبار پرداخت شود.

وی تاکید کرد: ماشین آلات راهداری برای جلوگیری از تخریب پل ها در سیل، با برش هایی قبل و بعد از پل حفظ جان پل را انجام خواهند داد.

وی همچنین با اعلام اینکه قرارگاه زمستانی راهداری از امروز با وظیفه جدید با توجه به وقوع احتمالی سیل و مسائل مربوط به حمل و نقل و کرونا تغییر ماهیت می دهد، اظهار کرد: برای ۳ بارش تقریبا شدید تا ۱۰ فروردین ۱۵۰۰ گشت راهداری، ۱۳۷۰ اکیپ راهداری و ۹۰۰ راهدارخانه را در سراسر کشور فعال هستند.

معاون سازمان راهداری اضافه کرد: ۱۲۰۰۰ پرسنل راهداری به صورت شیفت در ایام سیل و بارندگی به صورت ۲۴ ساعته آماده باش هستند. ضمن اینکه حدود ۸۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک و ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات استیجاری عملیات نوروزی راهداری را پشتیبانی می کنند.