آماده صادرات دو میلیون و ۳۰۰هزار بشکه نفت هستیم/ رشد ۷۰درصدی بودجه عمرانی
آماده صادرات دو میلیون و ۳۰۰هزار بشکه نفت هستیم/ رشد ۷۰درصدی بودجه عمرانی
رییس جمهور، شهید قاسم سلیمانی را قهرمان ملی، سرداری شجاع، کم نظیر، با درایت و به معنای واقعی کلمه معتدل خواند و تاکید کرد که رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا از مسوولان اصلی این جنایت و ترور وحشیانه هستند و ملت ما به عنوان یک حق، تا گرفتن انتقام خون عزیزشان، از آنها دست نخواهند کشید.

 به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با اشاره به پایان سال میلادی گفت: فردا آخرین روز سال میلادی و روز جمعه نخستین روز سال ۲۰۲۱ است.  امیدواریم همه کسانی که آغاز سال‌شان در این روزها خواهد بود و کسانی که مرتبط با حضرت عیسی مسیح بوده و از جمله ما مسلمانان که معتقد به رسالت و نبوت آن پیامبر عظیم‌الشان هستند، همه بتوانند از راه و شیوه آن بزرگوار بهره بگیرند.” آماده صادرات دو میلیون و ۳۰۰هزار بشکه نفت هستیم/ رشد ۷۰درصدی بودجه عمرانی”

وی با تاکید بر اینکه سال میلادی ۲۰۲۰، سال سختی برای همه کشورهای جهان بود، اظهار داشت: کشورهای جهان از آغاز این سال و حتی پایان سال ۲۰۱۹، گرفتار ویروسی شدند که در یک قرن گذشته بی‌نظیر بود. فرهنگ، آموزش، روابط اقتصادی جامعه و… دچار مشکل شد. همه کشورهای دنیا از نظر اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و سلامت جامعه دارای مشکلات بزرگی هستند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه با آنکه ۱۰ ماه از این مسئله گذشته و وارد ماه یازدهم شدیم، تصریح کرد: باید تلاش شود از این مشکل فاصله گرفت. مشخص نیست در چه شرایطی بگوییم مشکل کرونا پایان یافته است. در عین حال خوشحالیم کادر درمان و مردم و همه نیروها، بسیج و سپاه و… با همه توان و امکانات وارد صحنه شدند. از آنها و وزارت بهداشت تشکر می‌کنیم.” آماده صادرات دو میلیون و ۳۰۰هزار بشکه نفت هستیم/ رشد ۷۰درصدی بودجه عمرانی”

به نقل از رویترز، قیمت شاخص نفت خام برنت صبح امروز، سه‌شنبه، نهم دی‌ماه با ۲۳ سنت افزایش به ۵۱ دلار و ۹ سنت رسید. قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز دوشنبه (هشتم دی‌ماه)، ۵۰ دلار و ۸۶ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۴۷ دلار و ۶۲ سنت بود.

قیمت نفت امروز، برای سومین بار در چهار معامله اخیر افزایش یافت، زیرا انتظار می‌رود ایالات متحده پرداخت کمک‌های مالی مربوط به همه‌گیری کرونا را گسترش دهد و این موضوع سبب افزایش تقاضای سوخت شود، همچنین انتظار می‌رود با توافق نهایی برگزیت، تجارت بین اروپا و انگلیس ثبات پیدا کند. قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه امروز (سه‌شنبه، نهم دی‌ماه) با ۲۳ سنت افزایش به ۵۱ دلار و ۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا نیز با ۲۳ سنت افزایش به ۴۷ دلار و ۸۵ سنت برای هر بشکه رسید.

استفان اینز، استراتژیست ارشد بازار مؤسسه آکسی‌تریدر در این باره گفت: افزایش قیمت نفت ممکن است به دلیل نوع جدید ویروس کرونا و نشست آینده تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس محدود باشد.

  • منبع خبر : اقتصاد آنلاین