آماده پاسخگویی به مداخله نظامی آمریکا هستیم
آماده پاسخگویی به مداخله نظامی آمریکا هستیم
وزیر خارجه ونزوئلا امروز (دوشنبه) گفته است، رئیس جمهوری این کشور احتمالا برای شرکت در نشست قریب‌الوقوع اقتصاد بین المللی سن پترزبورگ به روسیه برود.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این نشست قرار است ششم تا هشتم ماه جاری میلادی در روسیه برگزار شود.

خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا در یک نشست خبری در مسکو گفت: البته که ونزوئلا در این نشست اقتصادی شرکت می‌کند. ما هنوز دقیقاً افراد تشکیل دهنده هیأت کشور را که در این نشست شرکت می‌کنند، نمی‌دانیم. امیدواریم که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا بتواند در این نشست حاضر شود و به روسیه بیاید و با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور نیز دیداری داشته باشد.

وی همچنین گفت: ونزوئلا آماده پاسخگویی به گزینه‌های مداخله نظامی آمریکاست. ما آماده هرگونه سناریویی هستیم اما دیپلماسی و گفتگو در اولویت هستند اما اگر آمریکا ترجیح دهد تا از زور علیه ما استفاده کند، ما نیز ارتش خود را به کار می‌گیریم. رئیس جمهوری تصمیمی برای دستگیری خوآن گوآیدو، رهبری اپوزیسیون ندارد. سایر قوای کشور نیز چنین هستند اما مردم ونزوئلا خواستار عدالت هستند.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین گفت: کاراکاس امیدوار است که راه‌هایی جایگزین را برای همکاری با روسیه و چین به منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا ایجاد کند. این راه‌های همکاری یک شبه ایجاد نمی‌شود. ما باید بر روی آنها کار کنیم تا آنها را ایجاد کنیم. امیدواریم با حمایت روسیه و چین بتوانیم روش‌های جایگزین را برای تبادل پولی که نیاز داریم و توسط آمریکا کنترل می‌شود، به دست بیاوریم.

وزیر خارجه ونزوئلا همچنین گفت که کارشناسان بیشتر نظامی روسیه احتمالاً وارد کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: متخصصان نظامی روسی هم اکنون در ونزوئلا هستند و همانطور که یادآور شدم بخش زیادی از تجهیزات نظامی در ونزوئلا، روسی هستند.

  • منبع خبر : ایسنا