آمادگی مرکز میراث ملی پاکستان برای همکاری قرآنی با ایران
آمادگی مرکز میراث ملی پاکستان برای همکاری قرآنی با ایران
مدیرکل مرکز میراث ملی «لوک ورثه» پاکستان در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد آمادگی این مرکز را برای همکاری قرآنی با ایران به ویژه در زمینه کلاس‌های آموزشی قرآنی اعلام کرد.

مدیرکل مرکز میراث ملی «لوک ورثه» پاکستان در دیدار با رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد آمادگی این مرکز را برای همکاری قرآنی با ایران به ویژه در زمینه کلاس‌های آموزشی قرآنی اعلام کرد.

به گزارش صبح اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، احسان خزاعی، رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد با «طلحه علی کشواها»، مدیرکل مرکز میراث ملی و باستانی «لوک ورثه» دولت پاکستان در محل رایزنی فرهنگی کشورمان دیدار و در زمینه اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و قرآنی به خصوص برگزاری محفل انس با قرآن و نعت‌خوانی و ظرفیت‌های همکاری برای ترویج و حفظ میراث مشترک فرهنگی و هنری ایران و پاکستان بحث و گفت‌وگو کرد.

خزاعی در سخنانی، به همکاری‌های رایزنی فرهنگی ایران و لوک ورثه اشاره کرد و گفت: زمینه‌های همکاری فراوانی در بخش فرهنگی بین ایران و پاکستان وجود دارد که امیدواریم با همکاری موزه ملی پاکستان بتوانیم آنها را تداوم داده و عملیاتی سازیم.

رایزن فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد با بیان سابقه و قدمت رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان و قانون موافقت‌نامه فرهنگی بین دو کشور اظهار کرد: کرونا مشکلات و مسائل زیادی را ایجاد کرد ولی در برخی موارد باعث شد اجباراً به سمت فضای مجازی برویم که استقبال از برنامه‌ها و افزایش مخاطبین را در پی داشت.

وی افزود: قرآن کریم و شخصیت حضرت محمد مصطفی(ص) مهمترین عامل تقریب مذاهب هستند لذا رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد این امکان را دارد که از کریم منصوری، قاری ممتاز ایرانی و نیز دو نفر نعت‌خوان برای اجرای برنامه‌های قرآنی در پاکستان دعوت به عمل آورد.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، طلحه علی کشواها نیز در این دیدار، بر لزوم گسترش همکاری‌های فرهنگی دو سویه تأکید کرد و گفت: درصدد آن هستیم پس از یک‌سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را به صورت حضوری برگزار کنیم و از این رو خواهان همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه گالری جدید ما ساخته شده است، می‌توانیم نمایشگاه هنری را در آن محل برگزار کنیم. همچنین برنامه‌ای را با حضور نعت‌خوانان و قاریان قرآن در مناسبت‌های مختلف برگزار خواهیم کرد.

طلحه علی کشواها با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران تجربه خوبی در زمینه قرآنی دارد، تصریح کرد: آمادگی داریم با همکاری ایران کلاس‌های آموزشی قرآن کریم راه‌اندازی کنیم تا توانایی قاریان و حافظان قرآن پاکستانی برای  شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن افزایش یابد.

طرفین همچنین در پایان توافق کردند محفل انس با قرآن و نعت‌خوانی همراه با سخنرانی و نیز نمایشگاه خطاطی اسلامی در محل لوک ورثه به صورت مشترک برگزار شود.