آمار جدید تلفات ناشی از کرونا – ۹ آذر ۹۹
آمار جدید تلفات ناشی از کرونا – ۹ آذر ۹۹
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از فوت 389 بیمار مبتلا به کووید 19 در شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد دکتر سیما سادات لاری با اعلام این خبر افزود: از دیروز تا امروز ۹ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۷۹۵ نفر از آنها بستری شدند.”آمار جدید تلفات ناشی از کرونا – ۹ آذر ۹۹″

وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسیده است،گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۷ هزار و ۸۷۴ نفر رسید.

دکتر لاری با اشاره به اینکه خوشبختانه تا کنون ۶۵۸ هزار و ۲۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند،افزود:  ۵۸۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا کنون ۶ میلیون و ۸۱ هزار و ۹۵۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

“آمار جدید تلفات ناشی از کرونا – ۹ آذر ۹۹”
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند، تصریح کرد: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این ویروس، ویروس پیچیده‌ای است، دچار موتاسیون شده و شیوع آن بسیار بالاتر از ماه های قبل است. بنابراین زحمات همکاران ما را به باد فراموشی نسپارید، پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنید تا بتوانیم در روزهای آینده خبرهای بهتری در این زمینه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: از مردم تقاضا می کنیم این آمار را به فال عادی انگاری اوضاع نگیرند؛ اگر باز هم با این دستاوردها به سمت این تفکر برویم که اوضاع به سمت عادی شدن می رود، باز هم همانند آنچه که در اردیبهشت ماه گفتم، ممکن است در دقیقه ۹۰ از گوشه های زمین گل بخوریم.

  • منبع خبر : ایران جیب