آمریکا، تعهداتش در برجام را اجرا کند
آمریکا، تعهداتش در برجام را اجرا کند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا به جای تحریم‌های تکراری، از غوطه‌ور شدن هرچه بیشتر در توهمات خود ساخته دست برداشته و به اجرای تعهدات خود در برجام باز گردد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم بخش عمرانی ایران توسط آمریکا اظهار داشت: اینگونه اقدامات نشانه ضعف و ناکارآمدی این کشور در دیپلماسی است.”آمریکا، تعهداتش در برجام را اجرا کند”

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: متاسفانه دستگاه دیپلماسی آمریکا ناتوان از انجام ابتکار و راهکارهای دیپلماتیک و معقول بوده و تنها اتکاء آنها به زور و تروریسم اقتصادی است.

موسوی افزود: دیپلماسی قلدر مآبانه ایالات متحده که در ارتباط با سایر کشورها و حتی سازو کارهای بین المللی و چند جانبه نیز بکار گرفته می شود به یک معضل جهانی تبدیل شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: بهتر است ایالات متحده بجای تحریم‌های تکراری و غوغا سالاری که قطعا آنها را به اهدافشان نخواهد رساند، از غوطه ور شدن هرچه بیشتر در توهمات خود ساخته دست برداشته و به اجرای تعهدات خود در برجام باز گردد.

برایان هوک روز جمعه در گفت وگو با شبکه وابسته به رژیم سعودی گفت: ایالات متحده با ارائه کمک های نظامی به متحدان خود در برابر حملات ایران پاسخ داده است.

وی ادامه داد: پس از به صفر رساندن صادرات نفت ایران ، تعدادی حملات به عربستان سعودی انجام شده است. ما [دولت ایالات متحده] از ماه مه و در ماه اکتبر تعداد سربازان خود را در این منطقه به ۱۴ هزار نفر افزایش داده ایم و در ماه اکتبر ، ۳۰۰۰ نیروی دیگر را نیز به تنهایی به عربستان سعودی اعزام کردیم.نماینده ویژه آمریکا در امور ضد ایران اضافه کرد: کارزار فشار حداکثر محدود به ایران نمی شود بلکه شامل کشورهایی چون روسیه و چین هم می شود.

  • منبع خبر : مهر