آمریکایی‌ها نمی‌خواهند بایدن را در ۲۰۲۴ ببینند!
آمریکایی‌ها نمی‌خواهند بایدن را در ۲۰۲۴ ببینند!
نتایج یک نظرسنجی جدید که در ضمن تداوم پایین ماندن محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مواجهه حزب دموکرات او با دورنمای شکست در انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر انجام شد، نشان داد که از هر ۱۰ آمریکایی هفت نفر می‌گویند مایل نیستند جو بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری، در انتخابات نامزد شود.

نتایج یک نظرسنجی جدید که در ضمن تداوم پایین ماندن محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و مواجهه حزب دموکرات او با دورنمای شکست در انتخابات میاندوره‌ای ماه نوامبر انجام شد، نشان داد که از هر ۱۰ آمریکایی هفت نفر می‌گویند مایل نیستند جو بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری، در انتخابات نامزد شود.

به گزارش صبح اقتصاد، به نقل از پایگاه هیل،‌ این نظرسنجی انجام شده از سوی شرکت هاروارد کپس-هریس پُل که منحصرا با پایگاه هیل به اشتراک گذاشته شد، نشان داد که ۷۱ درصد از پاسخگویان شرکت کننده در این نظرسنجی مایل نیستند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای دومین بار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، در حالی که ۲۹ درصد می‌گویند که او باید مجددا برای این انتخابات نامزد شود.

در گروه پاسخ‌دهندگان معتقد به عدم نامزدی مجدد جو بایدن برای ریاست جمهوری آمریکا، ۴۵ درصد گفتند که دلیل این تمایلشان این است که بایدن رئیس‌جمهور بدی است، در حالی که حدود یک سوم دیگر این پاسخ‌دهندگان گفتند که دلیل این تمایلشان این است که او خیلی پیر است. حدود یک‌چهارم دیگر از آنها هم گفتند که دلیل تمایلشان به عدم نامزدی مجدد بایدن برای ریاست جمهوری این است که اکنون زمان یک تغییر است.

مارک پن، یکی از مدیران این نظرسنجی هاروارد کپس-هریس پُل بیان کرد: بایدن ممکن است بخواهد دوباره نامزد شود، اما عمده رای دهندگان به ایده دور دوم ریاست جمهوری او پاسخ منفی می‌دهند و عملکرد او به عنوان رئیس جمهور آمریکا را مورد انتقاد قرار می‌دهند. فقط ۳۰ درصد از دموکرات‌ها حتی در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات‌ها به او رای می‌دهند.

اما همچنین اکثر پاسخ دهندگان – معادل ۶۱ درصد – همچنین می‌گویند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هم نباید مجددا برای رسیدن به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ نامزد شود. ۳۹ درصد از پاسخ دهندگان این نظرسنجی گفتند که این رئیس جمهور سابق آمریکا باید دوباره برای این انتخابات نامزد شود.

در گروه پاسخ دهندگان نظرسنجی که معتقد به عدم نامزدی مجدد دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات بعدی هستند ۳۶ درصد گفتند دلیل این اعتقادشان این است که ترامپ دمدمی مزاج است، ۳۳ درصد گفتند که از نظرشان او کشور را دچار چند دستگی خواهد کرد و ۳۰ درصد گفتند که دلیل این اعتقادشان مسئول بودن او از بابت اتفاقات ۶ ژانویه ۲۰۲۱ که در جریان آن اوباش طرفدار او به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند، است.

اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند در صورتی که بایدن و ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا با یکدیگر رقابت کنند، رای دادن به یک نامزد مستقل میانه رو را در نظر خواهند گرفت و این شامل اکثریت شرکت کنندگان جمهوری خواه و دموکرات شرکت کننده در نظرسنجی است. بر همین اساس ۶۰ درصد گفتند اگر بایدن و ترامپ در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یکدیگر رقابت کنند، یک نامزد مستقل میانه رو برای رای دادن به او در انتخابات ریاست جمهوری در نظر خواهند گرفت، در حالی که ۴۰ درصد گفتند که چنین کاری را در نظر نمی‌گیرند.

به تفکیک حزب، ۵۳ درصد از جمهوری خواهان و ۶۴ درصد از دموکرات‌های شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که در آن شرایط یک نامزد مستقل میانه رو را در نظر خواهند گرفت.

این تحول در حالی صورت می‌گیرد که بایدن همچنان از محبوبیت پایینی برخوردار است. نظرسنجی هاروارد کپس-هریس پُل نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور آمریکا دارای محبوبیت کلی ۳۸ درصد است و پاسخ‌دهندگان با درصدهای مختلف به او در زمینه مدیریت تورم ۲۸ درصد، اقتصاد ۳۲ درصد، تحریک اشتغالزایی ۴۳ درصد و واکنش به ویروس کووید-۱۹، ۵۰ درصد به همراه سایر مسائل به او نمره پایین می‌دهند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد در حالی که ترامپ یکی از تأثیرگذارترین افراد در حزبش محسوب می‌شود، آمریکایی‌ها ممکن است لزوماً به او در انتخابات سال ۲۰۲۴ رای ندهند.

نظرسنجی مذکور در بازه ۲۸ و ۲۹ ژوئن با شرکت ۱۳۰۸ فرد ثبت نام شده به عنوان رای دهنده انجام شد.

با این وجود به گزارش پایگاه هیل، بر اساس یک نظرسنجی جدید دیگر که از سوی موسسه کالج امرسون صورت گرفت، ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در یک رقابت مجدد فرضی با جو بایدن در سال ۲۰۲۴ برتری زودهنگامی نسبت به او کسب کرده است.

این نظرسنجی سراسری نشان می‌دهد که ترامپ با کسب نتیجه ۴۴ درصد در مقابل ۳۹ درصد از بایدن در یک رقابت رودررو پیشی گرفته است، در حالی که ۱۲ درصد دیگر از رای‌دهندگان می‌گویند که قصد دارند به شخص دیگری غیر از آنها در این انتخابات رای دهند.

ماه مه نیزنظرسنجی مشابهی نشان داد که ترامپ در رقابت فرضی با بایدن در سال ۲۰۲۴ از حمایت ۴۴ درصدی برخوردار می‌شود، حمایت از بایدن در آن نظرسنجی ۴۲ درصد بود.

البته، این که آیا رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مجددا در انتخابات سال ۲۰۲۴ تکرار شود یا خیر، یک سوال باز باقی مانده است.

با این حال، اگر ترامپ در نهایت تصمیم به کاندیداتوری برای این انتخابات بگیرد، بخت اول برنده شدن در رقابت مقدماتی ریاست جمهوری جمهوریخواهان خواهد بود. پنجاه و پنج درصد از رای دهندگان جمهوریخواه می‌گویند که از ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۴ حمایت می‌کنند، در حالی که ۲۰ درصد از ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، یک ستاره در حال ظهور در حزب که به عنوان یک نامزد بالقوه برای ریاست جمهوری معرفی شده است، حمایت خواهند کرد.

هیچ جمهوری خواه دیگری غیر از آنها در این نظرسنجی حمایت دو رقمی کسب نکرد. مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، ۹ درصد رای را به خود اختصاص داده است، در حالی که هر نامزد احتمالی دیگری در این نظرسنجی موفق به گذر از رقم ۵ درصد رای نشد.

در سمت دموکرات‌ها، ۶۴ درصد از رای دهندگان می‌گویند که بایدن باید نامزد ریاست جمهوری این حزب در سال ۲۰۲۴ باشد، در حالی که ۳۶ درصد می‌گویند که نباید او در این انتخابات نامزد این حزب باشد.

نظرسنجی سراسری کالج امرسون با پرسش از ۱۲۷۱ فرد ثبت نام شده به عنوان رای دهنده در سراسر کشور در ۲۸ و ۲۹ ژوئن با ضریب خطای مثبت یا منفی ۲.۷ درصد برگزار شد.

  • منبع خبر : ایسنا