آمریکا از تلاش برای بازگشایی کنسولگری‌اش در قدس دست کشیده است
آمریکا از تلاش برای بازگشایی کنسولگری‌اش در قدس دست کشیده است
روزنامه اسرائیلی نوشت: دولت جو بایدن بازگشایی کنسولگری واشنگتن در قدس را در سایه "مخالفت جدی" رژیم صهیونیستی متوقف کرده است.

روزنامه اسرائیلی نوشت: دولت جو بایدن بازگشایی کنسولگری واشنگتن در قدس را در سایه “مخالفت جدی” رژیم صهیونیستی متوقف کرده است.

به گزارش صبح اقتصاد، تایمز رژیم صهیونیستی نوشت: بعد از گذشت هفت ماه از زمانی که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح دولت بایدن مبنی بر بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس را اطلاع داد واشنگتن تاکنون جدول زمانی جهت تکمیل این گام را ارائه نکرده است.

این روزنامه به نقل از دیپلمات آمریکایی، نیز یک مقام برجسته سابق و منبع مطلع دیگری گزارش داد، دولت بایدن عملا تلاش‌ها برای بازگشایی کنسولگری که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ بست را متوقف کرده است.

این روزنامه افزود: هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده، در حالی که طرح رسمی وزارت خارجه این است که دولت بایدن گامی در روند بازگشایی کنسولگری در قدس بردارد.

سه منبع مذکور، عدم آغاز چنین روندی را مورد تاکید قرار دادند.

به نوشته این روزنامه، منبع سابق آمریکایی گفت: علاوه بر آن، حتی حامیان دولت که خواهان بازگشایی کنسولگری هستند تمرکزشان را به سمت سیاست‌های دیگر تغییر داده‌اند که احتمالا بر زندگی روزمره فلسطینی‌ها تاثیر بگذارد.

در ادامه این گزارش آمده است: این عقب‌گرد در موضع دولت آمریکا در سایه مخالفت گسترده اسرائیل با بازگشایی این کنسولگری مطرح می‌شود.

در این گزارش آمده است، واشنگتن نمی‌خواهد با گام برداشتن در مسیر گشودن کنسولگری جبهه‌ای با اسرائیل باز کند به خصوص که اسرائیل آماده تنش و تقابل با دولت بایدن به دلیل اصرار دولت آمریکا بر به کار گرفتن همه تلاش‌های دیپلماتیک در وین در قبال توافق هسته‌ای ایران است.

بلینکن قبلا گفته بود، دولت بایدن کنسولگری را خیلی زود بازگشایی خواهد کرد.