آمریکا بازگشت به برجام را مشروط کرد
آمریکا بازگشت به برجام را مشروط کرد
«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت بایدن اعلام کرد که در راستای بازگشت به توافق هسته‌ای با تهران، باید درباره برنامه موشک‌های بالستیک ایران ...

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت بایدن اعلام کرد که در راستای بازگشت به توافق هسته‌ای با تهران، باید درباره برنامه موشک‌های بالستیک ایران گفت‌وگو انجام شود. سالیوان در ادامه گفت: «اقدامات دولت ترامپ در قبال ایران باعث امن‌تر شدن آمریکا نشد و تهران به دستیابی به سلاح هسته‌ای نزدیکتر شده است.»”آمریکا بازگشت به برجام را مشروط کرد”

سالیوان ماه پیش نیز در اجلاس شورای مدیریت «وال استریت ژورنال» گفته بود: «در وضعیت خطرناکی قرار داریم. آن‌ها اورانیوم بیشتری غنی کرده‌اند. ما (از توافق) خارج شدیم و تنها هستیم. بازگشت به توافق که به معنای لغو تحریم‌های میلیارد دلاری برای تهران است، زمینه را برای مذاکرات بعدی درباره مسائل گسترده‌تر فراهم خواهد کرد.»

در حالی که آمریکا کشوری بوده که از برجام خارج شده، سالیوان در ادامه مدعی شد به ایران بستگی دارد و اگر حاضر به همراهی نشود، آن زمان آمریکا می‌تواند از کشورهای دیگر بخواهد به آن بپیوندند تا به ایران نشان دهند گزینه دیگری ندارد.”آمریکا بازگشت به برجام را مشروط کرد”

 به نقل از خبرگزاری رویترز، تماس تلفنی روز شنبه تازه‌ترین اقدام در تلاش دو ماهه ترامپ بود که تاکید دارد در نتیجه “تقلب انتخاباتی گسترده” در انتخابات سوم نوامبر مقابل جو بایدن دموکرات شکست خورده است؛ ادعایی که از سوی مقام‌های انتخاباتی ایالتی و فدرالی و چندین دادگاه رد شده است.”آمریکا بازگشت به برجام را مشروط کرد”

تماس تلفنی ترامپ با برد رافنسپرگر، مقام انتخاباتی ارشد جورجیا که جمهوری‌خواه است، در شرایطی انجام شد که برخی از متحدان او در کنگره قصد دارند با تایید رسمی پیروزی بایدن در روز چهارشنبه مخالفت کنند. این معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا با کسب ۳۰۶ رای الکترال برنده شد و اختلاف آرای مردمی او با ترامپ بیش از هفت میلیون رای است.

در جریان این تماس که روزنامه واشنگتن پست آن را منتشر کرد، ترامپ چند بار رافنسپرگر را تحت فشار می‌گذارد که اعلام کند ترامپ بیش از بایدن رای به دست آورده است.”آمریکا بازگشت به برجام را مشروط کرد”

براساس این فایل صوتی، ترامپ می‌گوید: فقط همین را می‌خواهم که ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای پیدا کنی که یکی بیشتر از آن چیزی باشد که ما می‌خواهیم. هیچ چیز اشتباهی درباره گفتن آن وجود ندارد. خب می‌دانی، شما دوباره حساب و کتاب کرده‌اید.

ترامپ در فایل صوتی منسوب به او می‌گوید: «مردم جورجیا عصبانی هستند، مردم در کشور عصبانی هستند، ایرادی ندارد که این را بگویید.»

این ایالت سه مرتبه بازشماری جداگانه انجام داد که در دو مرحله به تایید رسمی پیروزی بایدن رسید. نتایج نهایی نشان می‌دهند که بایدن ۱۱ هزار و ۷۷۹ رای بیش از ترامپ از مجموع پنج میلیون رای اخذ شده به دست آورده است.

  • منبع خبر : ایران جیب