آمریکا به استادان و محققان چینی ویزا نمی‌دهد
آمریکا به استادان و محققان چینی ویزا نمی‌دهد
گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند دولت آمریکا ویزای بسیاری از استادان دانشگاه، محققان و دانشمندان چینی را برای ورود به این کشور لغو و یا فرایند دریافت آن را طولانی‌تر کرده است.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از نیویورک تایمز، صدها استاد دانشگاه، محقق و دانشمند چینی از دریافت ویزاهای کوتاه و بلند مدت برای حضور در کنفرانس، تحقیق یا همکاری با سازمان‌های مختلف در آمریکا محروم شده‌اند.

پیش از این به دلیل تنش‌های موجود میان آمریکا و چین و بیم از خرابکاری و انتقال اطلاعات فناوری، آمریکا ورود چند دانشمند چینی را به این کشور ممنوع کرده بود.

اما اکنون گزارش شده در ۱۴ آوریل ویزای حدود ۳۰ استاد دانشگاه چینی در حوزه علوم اجتماعی، مدیران انستیتوهای علمی و کارشناسانی که بسیاری از آنها متخصص روابط چین و آمریکا هستند، لغو شده یا در حال بررسی است.

این در حالی است که روزنامه گلوبال تایمز چین به نقل از وانگ ون دبیر اجرایی مؤسسهچونگ یانگ در حوزه مطالعات مالی اعلام کرده حداقل ۲۸۰ دانشمند و محقق با همین مشکل روبرو هستند.

عده‌ای دیگر از دانشمندان ادعا کرده‌اند که فرایند درخواست ویزای آنها بسیار طولانی شده و به همین دلیل مجبور شده‌اند تا سفر خود را به آمریکا لغو کنند.

  • منبع خبر : مهر