آمریکا دشمن همیشگی انقلاب ماست
آمریکا دشمن همیشگی انقلاب ماست

نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و در تمام این سالها دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ، هر روز به شکلی و به بهانه ای ادامه داشته است . از اولین روزهای پیروزی انقلاب مردمی – اسلامی ۱۳۵۷ در ایران ، مشخص بود آمریکا که داعیه رهبری جهان را در […]

آمریکا

نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و در تمام این سالها دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ، هر روز به شکلی و به بهانه ای ادامه داشته است . از اولین روزهای پیروزی انقلاب مردمی – اسلامی ۱۳۵۷ در ایران ، مشخص بود آمریکا که داعیه رهبری جهان را در سر دارد ، این نظام را در مقابل خواسته های خویش خواهد دید و به هر وسیله ممکن سعی خواهد کرد تا نظام نوپای جمهوری اسلامی را به سقوط بکشاند؛ طراحی کودتا ، حمله نظامی و گرفتار شدن در طوفان طبس ، ایجاد جنگ تحمیلی ، حضور نظامی در خلیج فارس ، تحریک کشورهای منطقه ، ایجاد تحریم های مختلف به بهانه های متفاوت و… هر کدام کافی بود که کشوری را از پا درآورد اما نظام اسلامی ما به برکت حمیت قاطع مردم و پیشوایی داهیانه امام (ره) و رهبری ، نه تنها در مقابل توطئه های آمریکا خم به ابرو نیاورد ، بلکه روز به روز بالنده تر و قدرتمندتر شد ؛ تا جایی که امروز یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار در معادلات جهانی است .

واضح است که در ایران ، هیچکس سابقه دشمنی های آمریکا را فراموش نکرده است و کسی به دولتمردان این کشور و متحدانشان اعتماد و اطمینان ندارد ؛ تجربه برجام نیز همانطور که مقام معظم رهبری پیش بینی کرده بودند نشان داد که آمریکایی ها پایبندی به هیچ قانون و توافقی ندارند و دائما در پی نقض توافقی هستند که امضا کرده اند ؛ بهانه جویی های مختلف ، ادعاهای عجیب و غریب درباره ایران و ارتباط دادن فعالیتهای نظامی ایران به موضوع انرژی هسته ای بخشی از خباثت و شیطنت آمریکایی ها در این مورد است که البته راه به جایی نبرده است اما معلوم است که آمریکا از بهانه جویی دست برنخواهد داشت.

تلاش برای بازرسی از مراکز نظامی ایران تحت عنوان بازرسان  آژانس  بین المللی انرژی اتمی هم یکی از این بهانه ها است . چندی پیش نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل ادعا کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی می تواند از سایت های نظامی ایران یا هر مکان مشکوک دیگری بازدید کند! در حالی که چنین بازرسی هایی نه قانونی است و نه ربطی به داستان انرژی هسته ای دارد و نه تنها ایران ، بلکه هیچ کشور مقتدری در دنیا اجازه بازرسی از این مراکز را تحت هیچ عنوانی به کسی نمی دهد .

مسئولان ایرانی هم بارها و بارها اعلام کرده اند که بازدید آژانس بین المللی انرژی اتمی از سایت های نظامی ایران قانونی نیست و طبق سند توافق هسته ای این نهاد بین المللی تنها مجاز به بازرسی از سایت های هسته ای است نه مکان دیگری.ازسوی دیگر در جریان مذاکرات هسته ای و سند برجام پرونده PMD ایران، یعنی برنامه های احتمالی نظامی در زمینه های هسته ای از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی مختومه اعلام شده است و بسته شدن این پرونده یکی از مفاد برجام است. همچنین مقام معظم رهبری، دولت و مجلس بارها اعلام کرده اند که درباره امنیت کشور با هیچ کسی معامله یا شوخی ندارند و در این زمینه تحت هیچ شرایطی کوتاه نخواهند آمد.

بدین ترتیب کاملا مشخص است که عنوان کردن چنین سخنان بی پایه ای از طرف آمریکایی ها ادامه همان داستان دنباله دار ستیزه و مقابله با انقلاب اسلامی ایران است و آنها سعی دارند به هر وسیله ممکن به جمع آوری اطلاعات از مراکز نظامی کشور دست بزنند تا شاید بتوانند در موقع مقتضی ضربه ای به نظام مقدس ما وارد سازند .پایان داستان اما معلوم است ؛ این بازی کودکانه امریکایی ها هرگز راه به جایی نمی برد و مثل دیگر بهانه جویی های آمریکایی ها به ضرر خودشان است اما می توان گفت که حجت را برای بسیاری تمام کرد تا بدانند هیچ امید و نگاه مثبتی نباید به آمریکایی ها داشت .

زهرا تاجیک