آمریکا مانع صادرات نفت ایران نشود، قیمت جهانی بالا نمی‌رود
آمریکا مانع صادرات نفت ایران نشود، قیمت جهانی بالا نمی‌رود

وزیر نفت گفت: اگر آمریکا می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی ثبات نشود، دست از دخالت‌های بی‌جا و تنش زا در خاورمیانه بردارد و مانع از تولید و صادرات نفت ایران نشود. بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات ترامپ، […]

وزیر نفت گفت: اگر آمریکا می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی ثبات نشود، دست از دخالت‌های بی‌جا و تنش زا در خاورمیانه بردارد و مانع از تولید و صادرات نفت ایران نشود.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات ترامپ، گفت: رئیس جمهور آمریکا باعث بالارفتن قیمت نفت و بی ثباتی در بازار است اما اپک را متهم به این کار می کند در حالی که اوپک تمام ظرفیت خود را به کار گرفته است.

وی افزود: به قول ایرانی‌ها نمی شود هم خدا را خواست و هم خرما؛ ترامپ تلاش می کند تا صادرات نفت ایران را بطور جدی کاهش دهد و از طرفی می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود، این دو با هم نمی شود.

زنگنه ادامه داد: اگر ترامپ می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی ثبات نشود، دست از دخالت‌های بیجا و تنش‌زا در منطقه مهم خاورمیانه بردارد و مانع از تولید و صادرات نفت ایران نشود.

وزیر نفت با اشاره به سخنان شب گذشته رئیس جمهور فرانسه، تصریح کرد: دیشب آقای مکرون در سخنرانی خود گفت که متهم اصلی افزایش قیمت نفت و عامل اصلی بی ثباتی بازار آقای ترامپ و سیاست های اخلال گرایانه اوست.

وی با اشاره تصمیم ۱+۴ در مورد صادرات نفت ایران، خاطرنشان کرد: باید این مسئله را دو طرف عملیاتی کنند و به نظر من آنها اراده سیاسی برای این کار دارند. فکر می کنم این اقدام انجام خواهد شد و برداشت من این است که اروپایی ها جدی هستند.

وزیر نفت در مورد ضمانت قرارداد اخیر اپک و عدم تخطی برخی کشورها از آن، بیان داشت: اوپک هیچ ضمانت اجرایی عملی ندارد ولی به نظر من در حال حاضر کسی توان بیشتری برای تولید ندارد و اگر هم حرف می زنند، به قول ایرانی ها برای خودشان می گویند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نسبت به تصمیمات نفتی روس‌ها اعتراضی نکردیم.