آمریکا: نیروهای افغان از مناطق دور دست و کم جمعیت عقب‌نشینی ‌کنند
آمریکا: نیروهای افغان از مناطق دور دست و کم جمعیت عقب‌نشینی ‌کنند

آمریکا در استراتژی جدید خود برای افغانستان از نیروهای افغان خواست تا از مناطق دور دست و کم جمعیت عقب نشینی کنند.  آمریکا در برنامه‌ تازه خود در قبال افغانستان، از نیروهای امنیتی افغانستان خواست تا از مناطق دور دست و کم جمعیت عقب‌نشینی کنند و تمرکز بیشتری برای تامین امنیت شهر های بزرگ داشته باشند. روزنامه […]

آمریکا در استراتژی جدید خود برای افغانستان از نیروهای افغان خواست تا از مناطق دور دست و کم جمعیت عقب نشینی کنند.

 آمریکا در برنامه‌ تازه خود در قبال افغانستان، از نیروهای امنیتی افغانستان خواست تا از مناطق دور دست و کم جمعیت عقب‌نشینی کنند و تمرکز بیشتری برای تامین امنیت شهر های بزرگ داشته باشند.

روزنامه نیویورک تایمز، به نقل از منابع آمریکایی گزارش داد که این تصمیم از سوی کابینه دونالد ترامپ اتخاذ شده و این بخشی از استراتژی جدید آمریکا در قبال افغانستان است.

هرچند درباره این استراتژی جزییات بیشتری ارائه نشده اما در این استراتژی آمده است که نیروهای افغان به خاطر تمرکز بیشتر روی تامین امنیت شهرهای بزرگ از مناطق دور دست عقب‌نشینی کنند.

مقامات آمریکایی گفته‌اند، این برنامه باعث می‌شود تا طالبان مناطق تحت کنترل خود را حفظ کند و نیروهای امنیتی افغانستان نیز امنیت مراکز شهرهای بزرگ نظیر «کابل»، «قندهار»، «قندوز» و «جلال آباد» را تامین کنند.

با این حال، مقامات دولتی افغانستان هنوز درباره این طرح واکنش نشان نداده‌اند. این درحالی است که هم اکنون بخش زیادی از مناطق افغانستان تحت کنترل طالبان است.

برنامه جدید آمریکا مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای افغان از مناطق دور دست درحالی ارائه می‌شود که دونالد ترامپ سال گذشته گفته بود که برای طالبان و داعش هیچ جای امنی وجود نخواهد داشت.

با این حال، وزارت دفاع آمریکا گفته است که شماری از فرماندهان افغان در برابر برنامه تازه این کشور مقاومت کرده و از مناطق دور دست و کم جمعیت عقب‌نشینی نکرده‌اند.

مقام‌های این وزارت اعلام کردند که فرماندهان افغان بر این باورند که اگر از مناطق دور دست و کم جمعیت عقب نشینی کنند، مردم محل مناطق را ترک می‌کنند.