آمریکا هنوز درباره تبادل زندانیان پاسخی نداده است
آمریکا هنوز درباره تبادل زندانیان پاسخی نداده است
وزیر خارجه کشورمان گفت: سیروس عسکری دانشمند نخبه ایرانی به زودی به کشور برمی‌گردد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد محمد جواد ظریف پس از حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص بازگشت سیروس عسکری به کشور گفت: ایشان آزاد است و مشکل اقامت در آمریکا دارد.
وی افزود: آقای عسکری از اتهامات واهی که علیه ایشان زده شده بود تبرئه شدند و ما به شدت فعال بودیم که زمینه را برای پرواز بازگشت ایشان فراهم کنیم. اگر تست کرونای ایشان منفی شود ایشان می‌تواند انشاءالله با اولین پرواز به ایران بازگردد.”آمریکا هنوز درباره تبادل زندانیان پاسخی نداده است”

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه در مورد بحث تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا  نیز اظهار کرد:  بنده در مهر ماه ۱۳۹۷ بر اساس تصمیمی که گرفته شد، اعلام کردم که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد کلیه زندانیان ایرانی که در آمریکا و یا در سایر کشورها با فشارهای آمریکا زندانی هستند با کلیه زندانیان آمریکایی مبادله شوند .

وی ادامه داد: این صحبتی که است که ما مطرح کردیم از آن زمان آمریکایی‌ها به ما پاسخی نداده‌اند و هنوز هم در این زمینه پاسخی ارائه نکرده‌اند .

ظریف، همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی شب گذشته‌اش با «حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان در مورد حادثه به وقوع پیوسته برای اتباع افغانستانی در مرز مشترک دو کشور ایران و افغانستان خاطرنشان کرد: حادثه رخ داده، حادثه تلخی است، وزارت کشور و شورای امنیت ایران از همان ابتدا ، بررسی زوایای  این حادثه را شروع کردند و دوستان ما اعتقاد دارند که این حادثه در خاک افغانستان اتفاق افتاده است.

وی در این ارتباط  افزود:  اما به دلیل اهمیت افغانستان برای ایران و روابط برادرانه ای که با افغانستان داریم ، قرار ما بر این شد  که یک هیات مشترکی در دو کشور  این اتفاق را بررسی کند. پیشنهاد این موضوع از  سوی ما به دولت  افغانستان ارائه شد و انشاءالله در آینده نزدیک این کار انجام می‌شود.

  • منبع خبر : ایسنا