آمریکا گروهی که عمل و آرمانش مبارزه با تروریسم بوده را تروریست می خواند
آمریکا گروهی که عمل و آرمانش مبارزه با تروریسم بوده را تروریست می خواند
ایران امروز از هر زمانی در برابر شما یکپارچه تر است/ سپاه پاسداران و سایر نیروهای فداکار، خالقان شبهای قدر این کشورند/ از امروز محبوبیت سپاه در قلب ملت ایران و منطقه هر روز بیشتر خواهد شد/ بزرگترین آرمان، هدف و عمل سپاه پاسداران؛ مبارزه با تروریست ها بوده و هست/ سازمان انرژی اتمی ثابت کرد آمریکا قادر به جلوگیری از پیشرفت ایران نیست/ هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کردید و دم از مبارزه با تروریسم می زنید؟

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای که صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن اجلاس سران برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: حضرت اباعبدالله حسین (ع) فرهنگ ایستادگی، شهامت و شهادت را به ما یاد دادند که جا دارد این ولادت با سعادت را به تمام ملت ایران و مسلمانان جهان تبریک بگوئیم. امروز روز میلاد آن آزادمرد و بزرگ مردی است که راه ایستادگی در برابر ظلم و ستم و قدرت‌هایی که می‌خواهند ملت‌های جهان را زیر سلطه خود درآورند، را به ما آموخت. او به ما یاد داد که چگونه در صحنه زندگی بتوانیم آمر به نیکی‌ها، خوبی‌ها و ناهی از پستی‌ها و زشتی‌ها باشیم.

وی ادامه داد: امروز روز پاسدار است، روز فداکاران و جان بر کفانی که از روز اول انقلاب با مردم بودند و برای منافع کشور و مردم از منافع خود گذشتند. شب‌هایی را کنار سایر نیروهای مسلح و فداکاران صبح کردند که از شب قدر بالاتر  بود.

وی ادامه داد: چرا سپاه به وجود آمد؟ انقلاب به پیروزی رسید. دشمنان انقلاب تلاش می کردند حداکثر این انقلاب چند ماه بیشتر نباشد. انواع توطئه‌ها را انجام می دادند. یکی از آن‌ها ترور بود. گروه هایی را در دامن خود پرورش دادند تا مسئولین و انقلابیون را به خاک و خون بکشند، تا ایران برگردد به دورانی که زیر سلطه امریکا بود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای فداکار ما در کشور و آنهایی که شب‌ها را تا صبح نخوابیده‌اند، برای راحتی و استراحت مردم، کسانی هستند که شب‌های زندگی خود را شب قدر ساخته‌اند. چرا سپاه به وجود آمد؟ برای چه بود؟ انقلاب بزرگی توسط ملت ایران به پیروزی رسیده بود.

روحانی همچنین بیان داشت: در آن زمان ما نیاز داشتیم به یک نیروی مؤمن، ایثارگر و فداکاری که در برابر تروریسم بایستد و در مقابل آنها ایستادگی کند و امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آورد. در رأس این حرکت، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. آن روزی که در خانه‌های تیمی در تهران و در دیگر شهرها، گروهک‌های چپ با نام‌های مختلف که انسان‌های بی گناه را ترور کرده بودند دستگیر می‌شدند و به دست عدالت سپرده می‌شدند، چه کسانی بودند که فداکاری می‌کردند، به خانه‌های تیمی می‌شتافتند، کشته می‌شدند و جان می‌دادند و تروریست‌ها را منهدم می‌کردند و به دستگاه قضا می‌سپردند؟ در رأس همه آنها باز هم سپاه پاسداران بود.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر این که سپاه پاسداران تروریست‌ها را در ایران ریشه کن کرد، خاطرنشان کرد: کدام ملت است که بیشتر از ملت ایران در برابر تروریسم در طول ۴۰ سال ایستادگی و فداکاری کرده باشد و تروریست‌ها را در کشورش ریشه کرده باشد؟ سپاه تروریست‌ها را ریشه کرد و باقی‌ مانده های جرثومه فساد آنها دیروز به دامان صدام و امروز به دامان صهیونیست‌ها و استکبار پناه بردند؛ در این شرایط آیا استکبار نباید از سپاه ناراحت باشد؟

وی افزود: چه کسی جز سپاه بود که در سال‌های اخیر ملت‌های منطقه را در برابر تروریسم یاری کرد؟ اگر عراق از ما درخواست کمک کرد لحظه‌ای درنگ نکردیم و اگر شمال عراق و مردم کرد این کشور از ما کمک خواستند ما در پاسخ مثبت به آنها درنگ نکردیم. شبی که اربیل و سلیمانیه در حال سقوط بود ملت و سپاه ایران سریعا دست به کار شد و آنی درنگ نکرد. همچنین اگر سوریه از ایران درخواست کمک کرد، مردم، رهبری، دولت و سپاه پاسداران لحظه ای برای کمک به مردم لبنان و سوریه درنگ نکردند.

رییس جمهور با طرح این پرسش که چه کسانی سازمان داعش را واژگون کرد؟ خاطرنشان کرد: البته که عامل اصلی واژگونی داعش ملت عراق، سوریه و لبنان بودند، اما ملت ایران و در راس آن سپاه پاسداران بودند که به ندای “هل من ناصر” آنها پاسخ داد؛ سپاه از روز نخست تاسیس‌اش تا به امروز یکی از بزرگترین اقداماتش مبارزه با تروریسم بوده است و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده که آخرین آنها در جاده “خاش و زاهدان” که توسط آمریکا و اذناب او تقویت می‌شوند به شهادت رسیدند.

روحانی تصریح کرد: آمریکا از گروه‌های تروریستی به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف خود در منطقه استفاده می‌کند ولی امروز مدعی شده‌اند که علیه تروریست اقدام می‌کنند و نهادهای انقلابی را به تروریست لقب می‌دهند. آمریکایی‌ها خود در رأس تروریست‌ها هستند. به این سوال پاسخ دهید که این کدام نیرو بود که به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ در فراز آب‌های خلیج فارس شلیک کرد؟ جز شما نیروهای مداخله گر آمریکا؟!

رئیس جمهور اظهار داشت: مگر می‌شود یک هواپیمای مسافربری را با یک جنگنده F۱۴ اشتباه گرفت. آیا کسی این حرف را از شما قبول می‌کند؟ کسی که الفبای هوانوردی را خوانده باشد می فهمد که این حرف چقدر سخیف و بچه گانه است. شما با این حرکت می‌خواستید به ملت ایران بگویید که هیچ خط قرمزی نمی‌شناسید و زن‌ها و کودکان را هم می‌کشید و به مسافران بی گناه یک هواپیما هم رحم نکرده و آنها را هم قطعه قطعه می‌کنید. پیام شما آمریکایی‌ها، پیام تروریسم در عالم است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه آمریکایی ها نمی‌توانند جلوی پیشرفت ایران را بگیرند، اظهار کرد: اگر مقصود آمریکایی ها از اعمال تحریم‌ها علیه ایران این بوده که از قدرت نظامی ایران بکاهند این را بدانند که از پارسال تا امسال به موشک‌ها و سلاح‌هایی دست یافته‌ایم که در مخیله آنها نیز نمی گنجید؛ آنها نمی‌توانند قدرت نظامی ما را بگیرند.

وی ادامه‌ داد: اگر مقصود آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید، اختلاف در داخل ایران است، اشتباه کرده‌اند؛ چرا که از اردیبهشت پارسال که آمریکایی‌ها نغمه شوم تحریم را آغاز کردند تا فروردین ماه امسال، وحدت ملت ایران روز به روز بیشتر شده است و امروز همه جناح‌ها، احزاب و نیروهای مسلح و غیر مسلح و تمام اقوام و مذاهب در داخل کشور یکپارچه هستند.

روحانی با بیان اینکه  آمریکایی ها می خواستند از بارندگی و سیلاب اخیر در کشور نیز سوءاستفاده کنند، اما ملت ایران به آنها پاسخی قاطع داد، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها می خواستند در فضای مجازی و با استفاده از همه دستگاه‌های تبلیغاتی شان بگویند که در میان سیل میان ارتش و سپاه، دولت و سپاه و شیعه و سنی جنگ است، اما خطا کردند؛ امروز در لرستان، خوزستان، گلستان و همه استان‌هایی که مردم گرفتار سیل هستند، همه در کنار هم ایستاده اند و ماموران دولتی و نیروهای مسلح همه در کنار مردم هستند؛ ما دیدیم که هلی کوپتر جمعیت هلال احمر در کنار هلی کوپترهای سپاه و ارتش با هم پرواز کردند و این یعنی وحدت همه نیروهای مردمی و نظامی. همچنین مشاهده کردیم که در کنار استانداران ما فرماندهان سپاه و ارتش و در کنار فرمانداران ما نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشتند.

وی با اشاره به اقدام آمریکا برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه تروریستی، اظهار داشت: شما فکر کردید با قراردادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی کسی این حرف را از شما می‌پذیرد!؟ هیئت حاکمه آمریکا از سیاست‌هایی که در چند سال اخیر اتخاذ کرده به چه نتیجه‌ای رسیده است؟ آن روزی که گفتید از معاهده آب و هوایی پاریس خارج شدید کسی به این حرف اعتنا کرد!؟ و آیا برای شما دست زدند!؟ و آن روزی که گفتید مسلمانان، سیاه پوستان و شهروندان مکزیکی را در زمینه ورود به آمریکا مورد فشار قرار می‌دهیم، آیا کسی این سخن شما را تأیید کرد!؟ و یا از تصمیم شما برای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی کسی حمایت و آن را قبول کرد؟ قدس برای همیشه پایتخت ملت فلسطین است. بدانید اقدامات و توطئه‌های شما در تاریخ منطقه اثر نخواهد گذاشت.

رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: مستکبرین باید بدانند که توطئه آنها در تاریخ منطقه اثر نخواهد گذاشت. آن روز که شما گفتید جولان از آنِ متجاوزین صهیونیست است، آیا از شما قبول کردند؟ آیا جولان جزئی از خاک اسرائیل شد؟ شما خطا می‌کنید. زمانی که ایران را تحریم کردید، گفتید که در تابستان کار ایران تمام است؛ دیدید نشد. در تابستان اعلام کردید در کریسمس کار ایران تمام است؛ باز دیدید نشد. بار دیگر اعلام کردید که ۲۲ بهمن کار ایران یکسره می‌شود و باز هم به هدف خود نرسیدید. ولی باز هم گفتید در آغاز سال ۹۸ کار ایران تمام است و این نشان‌دهنده آن است که همیشه در خطا بوده‌اید و باز هم در خطا هستید و اشتباه می‌کنید. منافع ملت آمریکا و جهان را با یک مشت صهیونیست معامله می‌کنید که این بزرگترین خطا و اشتباه شما است.

رییس جمهور خطاب به سران آمریکا بیان‌ کرد: شما اشتباه کردید و راه غلطی را طی کردید؛ آیا فکر می کنید اگر به سپاه بگویید “تروریسم” دنیا از شما می پذیرد؟ شما در کدام اقداماتی که در دو سال اخیر با هیات حاکمه کم تجربه خود در دولت آمریکا امتحان کردید، موفق بوده‌اید؟ آن سال که گفتید معاهده آب و هوایی غلط است و از آن خارج شدید، آیا کسی به شما اعتنا و برای شما تب کرد؟

روحانی خطاب به دولتمردان آمریکایی گفت: آن روزی که گفتید مردم آمریکای لاتین را تحت فشار قرار می‌دهیم، کسی به شما آفرین گفت؟ آن روزی که گفتید قدس پایتخت رژیم صهیونیستی است کسی از شما پذیرفت؟ آن روزی که گفتید جولان از آن صهیونیست است جولان برای اسرائیل شد؟

روحانی اظهار داشت: امروز روابط ایران با همسایگان از هر روز دیگر بهتر است؛ علی‌رغم اینکه هر روز شما می‌دانید که ما «طنطنه» شما را در روز و شب می‌شنویم. شما مداوم در گوش مسئولین منطقه طنطنه می‌کنید اما هیچ‌گاه مؤثر نبوده و هیچ‌گاه مؤثر نخواهد بود.

وی ادامه داد: ما بهترین رابطه را با همسایگان خود در عراق، ترکیه و آذربایجان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، قطر، عمان و کویت داریم. حال اگر با کشوری نیز رابطه‌مان خوب نیست، تقصیر خود آنهاست. ما آماده‌ایم با تمام ملت‌های منطقه، رابطه‌ای برادرانه و دوستانه با حفظ حسن همجواری داشته باشیم. ما ملت ایران به راه و اهدافمان پایبند هستیم و به آن می‌رسیم. اگر این دولت از روز اول سال ۹۲ گفت «هدف ما این است که هم چرخسانتریفیوژها بچرخد و هم چرخ اقتصاد کشور»؛ امروز ببینید که سانتریفیوژ ما بهتر از دیروز می‌چرخد. دیروز IR1 می‌چرخید، امروز IR6 می‌چرخد و فردا هم IR8 خواهد چرخید. سانتریفیوژ ما می‌چرخد، بهتر، دقیق‌تر و باکیفیتی بالاتر از دیروز.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: ملت ایران هم در توسعه علمی و اقتصادی، هر روز قدم جدیدی برمی‌دارد. شما دیدید که در این چند سال اقتصاد ما مسیر درست را طی کرد. اگر تا قبل از سال ۹۲ ما نیمی از گندم یا حتی بیشتر را از خارج وارد می‌کردیم، امروز هیچ‌گونه نیازی نداریم و این دستاورد امسال نیست بلکه در چند سال گذشته نیز به همین روال مشکلی وجود نداشته است.

وی یادآور شد: دیروز خدمت مقام معظم رهبری بودم، بخشی از صحبت ما درباره جبران خسارات بود. امروز بحمد الله مقام معظم رهبری، مجلس، نیروهای مسلح و دولت یکپارچه هستند.

رئیس جمهور گفت: من از همه کسانی که در این تعطیلات عید حتی یک ساعت به تعطیلی نرفتند؛ از استانداران، بخشداران، فرمانداران، نیروهای مسلح، نیروهای امدادی تشکر می‌کنم. هواپیما و هلیکوپتر ما شبانه روز تلاش کردند. جای سپاس و تشکر از همه ملت ایران به خاطر صبوری، ادب و عزت‌شان است. این همه روح بلند و صبوری در حالی که خانه و زندگی‌اش به خطر افتاده اما زبانش مهربانانه است، این فرهنگ بزرگ ملت را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: من از رئیس سازمان انرژی اتمی و تمام عزیزان این حوزه تشکر می‌کنم. دکتر صالحی از بی مهری‌ها گفتند، اگر کسی چیزی بگوید اجرتان بیشتر می‌شود. اگر اجر بی حساب می‌خواهید این حرف‌ها هم هست. ممکن است اختلاف فکر و نظری باشد اما همه ملت واحد هستیم، اتحاد امروز را ارج بدانیم که به دست خودمان ایجاد شده است. من تشکر می‌کنم از کسانی که ۱۱۴ فناوری جدید را تقدیم ملت ایران کردند.

روحانی گفت: ما هم در نهایت خدمت‌مان به ملت ایران و ملت منطقه است. ما در بسیاری امور صبر و حوصله کردیم. من به ۱+۵ می‌گویم، به آن ۱+۵ که یک‌اش زد زیر تعهدش. به آن پنج می‌گویم به وظایف‌تان توجه کنید. ما صبر می‌کنیم و صبر کرده‌ایم؛ اما صبر آستانه‌ایی دارد بعد آن ملت و نظام ایران قدم دیگری بر می‌دارد.

وی در پایان گفت: ما اگر صبر می‌کنیم از ضعف نیست؛ به خاطر آینده منافع ملت ایران و منطقه است. امیدواریم دیگران بدانند تاریخ نسبت به آن‌ها قضاوت می‌کند، پای عهدتان بایستید.