آنچه روابط بین ملت و دولت را رقم می‌زند، منافع ملی است
آنچه روابط بین ملت و دولت را رقم می‌زند، منافع ملی است
رئیس قوه قضاییه گفت: رابطه دولت با ملت رابطه تعریف شده است و آنچه روابط بین ملت و دولت را رقم می‌زند منافع ملی است.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از قوه قضاییه، سید ابراهیم رئیسی در دوازدهمین گردهمایی مجازی نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه کشور، اظهار کرد: رابطه دولت با ملت رابطه تعریف شده است، آنچه روابط بین ملت و دولت را رقم می‌زند منافع ملی است و باید برای حفظ منافع ملی تلاش کرد.

وی افزود: منافع ملی تنها به مرز و بوم و جغرافیا مربوط نمی‌شود و می‌تواند منافع غیر از سرزمین هم جزو منافع محسوب شود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امام (ره) منافع ملی و مصالح انسان را با هم پیوند زد و ترکیبی بین ملیت و اسلامیت را رقم زد و نگاه علمای بزرگ و در راس آن امام این بود که تقابلی بین اسلامیت و ملیت نیست بلکه پیوند این دو می‌تواند نجات بخش جامعه باشد و حفظ دفاع از وطن را در جامعه افزایش دهد.”آنچه روابط بین ملت و دولت را رقم می‌زند، منافع ملی است”

وی تصریح کرد: امام بزرگوار به نحوی عمل کردند که جمهوریت و اسلامیت، ملیت و اسلامیت، مصالح انسان معاصر با منافع ملی با هم پیوند خورد و سازوکار این پیوند ایجاد شد.

به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه که امروز دوشنبه (۶ بهمن) برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت مقام مادران، همسران و خانواده معزز شهدا، گفت: امروز شهدا چراغ راه هدایت همه انسان‌ها هستند و پیام آن‌ها برای ما پیام عبودیت و بندگی، اخلاص و مقاومت در راه حق است.

رئیس قوه قضاییه «توجه به خداوند متعال» و «ساختن زندگی بر اساس دین و آموزه‌های دینی» را از جمله اهداف بلند شهیدان دانست و افزود: از خداوند متعال می‌خواهیم که جامعه ما در توجه به اهداف و مقاصد عالی شهیدان، توفیق بیش از پیش پیدا کند.

اقدام وزارت ارشاد در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب قابل تقدیر بود

آیت الله رئیسی در ادامه با اشاره به برگزاری مجازی نمایشگاه کتاب به دلیل شیوع بیماری کرونا، ضمن تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست اندرکاران برای برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: توجه به کتاب و کتابخوانی، حرکت ارزشمندی است که در راستای افزایش سطح اخلاق، معنویت و کاهش آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی، بسیار نقش آفرین بوده و می‌تواند روحیه عدالتخواهی را در مردم افزایش دهد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه عنوان کرد: کتاب یک وسیله هدایت برای انسان‌ها در جهت انسان سازی، جامعه سازی و تمدن سازی است. به هر میزان که آگاهی اجتماعی بالا برود آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد و به هر میزان افراد جامعه بیشتر از حقوق خود اطلاع پیدا کنند، اقدامات سوءاستفاده گران در جهت پایمال کردن حقوق مردم کاهش می‌یابد.

  • منبع خبر : ایسنا