آیا شاخص کل مثبت می‌شود؟
آیا شاخص کل مثبت می‌شود؟
بازار سرمایه امروز شنبه 15 آذرماه 99 با کاهش 6 هزار واحدی معاملات خود را آغاز کرد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاددر مرحله سفارش‌گیری بورس امروز عرضه و تقاضا متعادل است و بیشترین تقاضا را نمادهایی چون وتوکا، خکرمان و شپترو دارند.” آیا شاخص کل مثبت می‌شود؟

با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در نمادهای پالایشی و شستا باعث روند نزولی شاخص کل شد و شاخص کل حدود ۶ هزار واحد ریزش کرد اما ب نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات تقاضا بر عرضه غلبه کند و حتی روند شاخص کل مثبت شود.

روند نزولی شاخص کل در حالی است که شاخص هم‌وزن رشدی حدودا نیم درصدی داشت و روند تک‌سهم‌ها و سهم‌های کوچک بازار سهام صعودی است.

با شروع روند صعودی بازار سهام شاخص کل رشد خوبی داشته و محدوده‌های حمایتی را نیز شکسته است و به نظر می‌رسد روند صعودی بازار سهام شروع شده اما پیش‌بینی‌ها در رابطه با روند بورس این هفته مثبت نیست و بسیاری از کارشناسان بازار سهام این هفته را متعادل می‌دانند.

به نظر می‌رسد سهم‌های کوچک بازار سهام راه خود را از نمادهای بنیادین مانند شستا و … جدا کردند و تقاضا و اعتماد به بازار سهام باعث رشد شاخص کل خواهد شد.

نمادهای شستا و شپنا و شتران بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام امروز را داشتند اما به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات به رنج مثبت بازگردند و نمادهای فارس و رمپنا نیز بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.” آیا شاخص کل مثبت می‌شود؟

همچنین در بودجه سال ۱۴۰۰ درآمد ۹۵ هزار میلیاردی از بازار سهام پیش‌بینی شده است و به نظر می‌رسد به این بازار توجه شود.

 

  • منبع خبر : تجارت نیوز