آیا صنعت بیمه برای شفافیت بیشتر در بازار سرمایه مقاومت می‌کند؟
آیا صنعت بیمه برای شفافیت بیشتر در بازار سرمایه مقاومت می‌کند؟
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه از نظر تعدادی از کارگزاران بازار سرمایه ، شفافیت لازم را ندارند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از چابک آنلاین، این بررسی که ماحصل گفتگو با مدیران شش کارگزاری بوده تاکید می‌دارد که صنعت بیمه  به عنوان جزئی از بازار سرمایه کشور، باید رابطه متقابل  و صحیحی با بازار سرمایه داشته باشد.

از بین شش کارگزاری مورد بررسی، تعدادی از آنها، تصریح کرده‌اند که شرکت‌های بیمه سوددهی خوبی در بازار سرمایه ندارند و یکی از دلایل آن،  نبود تناسب درست بین دارایی و بدهی‌های شرکت‌های بیمه‌ای عنوان شده است.

ارایه نکردن اطلاعات کافی در زمینه صورت‌های مالی در زمان مناسب و اختلاف نظر بین نهاد ناظر و سازمان حسابرسی در زمینه نحوه تنظیم صورت‌های مالی از دیگر موضوعاتی بوده که در این بررسی مشخص شده است.

به اعتقاد این کارگزاران، شرکت‌های بیمه‌ای اطلاعات کافی در اختیار کارگزاران قرار نمی‌دهند و عدم  فرهنگ‌سازی و نبود زیر ساخت‌های لازم برای بالا بردن سطح آگاهی مردم و فعالان اقتصادی از عوامل سوددهی پائین شرکت‌های بیمه عنوان شده است.

از نظر آنها شرکت‌های بیمه‌ای به موجب ماهیت فعالیت ، یکی از مجاری مهم پس‌اندازی و از جمله نهاد‌های مهم و محور‌های  مالی هستند که علاوه بر تامین امنیت فعالیت اقتصادی از طریق ارائه خدمات بیمه‌ای، می‌توانند نقش مهم و تعیین کننده‌ای در ‌تحرک ‌و ‌پویایی ‌بازارهای ‌مالی ‌و ‌فعالیت‌های  ‌اقتصادی ‌ داشته ‌باشند.

  • منبع خبر : چابک انلاین