آیا کی‌روش درباره اردوی تیم ملی راست می‌گوید؟
آیا کی‌روش درباره اردوی تیم ملی راست می‌گوید؟
کمپ اسپایر قطر یکی از مجهزترین مراکز تمرینی فوتبال در سراسر دنیا محسوب می شود که کشور قطر آن را با همکاری کارشناسان اروپایی تجهیز کرده است.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد  قطری ها با افتتاح این کمپ بزرگ و پرامکانات هرساله در فصول مختلف سال پذیرای تیم های مختلفی از سراسر جهان هستند. تیم های بزرگی مثل بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن، آیندهوون و… در همین ژانویه بخشی از برنامه تمرینی خود را در اسپایر انجام  دادند. قطر همچنین میزبان تیم های ملی مختلفی بوده که پیش از جام ملت های آسیا به جز ایران، چین ، عراق ، فلسطین و سوریه به همراه تیم ملی قطر اردوی خود را درهمین آکادمی برگزار کردند.

اسپایر شامل ده زمین تمرین، یک هتل ۵ ستاره مجلل و یک جیم فوق حرفه ای بزرگ برای سرویس دهی به تیم هایی است که برای آماده سازی به قطر می روند.با توجه به اینکه قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است و در حال توسعه برند فوتبالی خود در سراسر جهان است پذیرایی از تیم ها در اسپایر رایگان است و در مورد تیم ملی فوتبال ایران هزینه های سفر به قطر با نظر مثبت دبیرکل فدراسیون فوتبال این کشور به صورت رایگان انجام شده است. نکته این که پیش از سفر تیم ملی فوتبال ایران به قطر سرمربی تیم ملی کارلوس کی روش کارشکنی های مختلفی را برای لغو این سفر و اردو انجام داد اما در نهایت آخرین کمپ تمرینی ایران دراسپایر انجام و به اتمام رسید.

کی روش قبلا گفته بود:« وقتی شما هیچ چیزی ندارید و وقتی چیزی به شما ارائه و پیشنهاد می‌شود باید از آن تشکر کنید زیرا واقعیت مطلب این است که اگر قطر نبود و این حمایت از ما انجام نمی‌شد ما هیچ اردویی نداشتیم و باید در خانه و ایران می‌ماندیم پس باید از آنها تشکر کنیم به خاطر حمایتی که انجام دادند. نتیجتاً باید از کشور قطر تشکر کنیم و خدا را هم شکر کنیم که این حمایت صورت گرفت که اینجا هستیم و می‌توانیم اردوی آماده‌سازی خود را انجام بدهیم از رئیس فدراسیون قطر هم تشکر می‌کنیم.»

البته در همین صحبت ها هم مشخص است که سرمربی تیم ملی از حضور در قطر ناراضی بوده است و این نارضایتی از چهره او در برخی روزهای تمرین تیم ملی به چشم می آمد. این اتفاق در شرایطی رخ می داد که منتقدین کی روش نیز از عملکرد او در موضوع انتخاب حریفان تدارکاتی و همچنین کمپ های تمرینی ایراد می گرفتند. عملکردی که بدترین آن ها در دیدار تیم ملی ایران برابر سیرالئون در تهران رقم خورد.

امروز کی روش در گفت و گوی تازه اش وضعیت تیم ملی در قطر را به گروگانگیری تشبیه کرده و اعلام نموده است فوتبال ایران در خدمت اهداف تیم ملی قطر اردو را در اسپایر برقرار کرده است. او این وضعیت را خجالت آور نامیده و عقیده دارد میزبان با پرداخت پول اردو به نوعی حیثیت کاری او را زیرسوال برده است. کی روش قبل از این اردو در گفت و گویی خصوصی با سردبیر ورزش سه اعلام کرده بود با توجه به اینکه همه تمرینات تیم ملی ایران در قطر از سوی میزبان مانیتور و فیلمبرداری می شود آن ها از این موقعیت به نفع خود بهره بردای می کنند و این مساله به هیچ وجه شایسته تیم ملی فوتبال ایران که ادعای آقایی در فوتبال آسیا را دارد نیست.
او که در حال حاضر سرمربی تیم ملی فوتبال کلمبیا است از فدراسیون فوتبال ایران برای دریافت مطالباتش شکایت کرده و مبلغ ۹۰۰ هزاردلار خود را به طور قطع از فوتبال ایران بازپس خواهد گرفت. ضمن اینکه در عین حال هرازگاهی با مصاحبه های تند به کارفرماهای سابقش مهدی تاج تلنگر خواهد زد.جالب اینکه کی روش در آخرین گفت و گوی خود در ایران درمصاحبه با عادل فردوسی پور تشکر ویژه ای از تاج کرده که البته در پخش این جملات از مصاحبه بیرون آورده شده بود.

در نهایت همه چیز همانطور که پیش می رود که پیش از این پیش بینی می شد. کی روش اگر چه سرمربی یکی از مهمترین تیم های ملی فوتبال جهان است اما بعد از هشت سال تنفس در فضای فوتبال ایران همچنان خود را با ما وصل نگه خواهد داشت اگر چه این اتصال به سبک خودش خواهد بود. روشی که کی روش در هیچ دوره ای از آن فاصله نگرفته است. البته نه در کلمبیا که همین هفته پیش در دیداری صمیمانه با خبرنگاران فوتبال این کشور سعی کرد فضای مثبت تری به روابطش با آن ها بدهد. کاری که در ایران کمی قبل از جام ملت ها و به اصرار مدیررسانه ای تیم ملی انجام شد…

  • منبع خبر : ورزش سه