ابتلای اولین وزیر دولت اسپانیا تا اولین موارد مرگ در یونان و اتریش
ابتلای اولین وزیر دولت اسپانیا تا اولین موارد مرگ در یونان و اتریش
آمارهای رسمی از اولین موارد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در یونان و اتریش و ابتلای اولین وزیر کابینه دولت اسپانیا به این بیماری همه‌گیر خبر دادند.

ابتلای اولین وزیر دولت اسپانیا تا اولین موارد مرگ در یونان و اتریش

آمارهای رسمی از اولین موارد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در یونان و اتریش و ابتلای اولین وزیر کابینه دولت اسپانیا به این بیماری همه‌گیر خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، شیوع ویروس کرونا در اتحادیه اروپا روز به روز تأثیرات بیشتری بر اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این اتحادیه می‌گذارد.

تشکیل نشست بحران در کمیسیون اروپایی

بعد از اعلام ترامپ مبنی بر توقف سفرها از اروپا به این کشور به‌دلیل شیوع ویروس کرونا “اورزولا فون‌درلاین”، رئیس کمیسیون اروپایی مهم‌ترین کمیسرهای این اتحادیه را برای برگزاری یک نشست  بحران گرد هم می‌آورد. قرار است در این نشست بحران که امروز (پنج‌شنبه) برگزار می‌شود به تصمیم ترامپ برای توقف سفرهای اروپاییان به این کشور، وضعیت بحران ایتالیا و دیگر مسائل مهم پرداخته شود.

فون درلاین در پیامی توئیتری اعلام کرد: با توجه به پیشرفت سریع این بیماری ما در حال تلاش برای پاسخ به همه جبهه‌های ایجادشده در جریان مقابله با ویروس کرونا هستیم.

رئیس جمهور آمریکا اخیراً اعلام کرده است که به‌مدت ۳۰ روز به‌منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا مرزهای خود را به‌روی مسافران اروپایی می‌بندد. هم‌زمان وی این انتقاد را به اتحادیه اروپا وارد کرده است که به‌اندازه کافی برای مهار بحران کرونا کار نکرده‌اند.

اولین مرگ کرونایی در اتریش

در پی شیوع ویروس کرونا منابع رسمی از اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در اتریش خبر داده‌اند. بر اساس اطلاعات تیم بحران پزشکی شهر وین اتریش که روز پنج‌شنبه این خبر را اعلام کرد فرد فوت‌شده یک مرد ۶۹ساله است که از ایتالیا به اتریش بازگشته بود.

تیم بحران وین همچنین اعلام کرد که ملاقات از بیمارستان‌های وین تا اطلاع ثانوی ممنوع است. وزارت کشور اتریش همچنین اعلام کرده است که به‌منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا به ۲۵ هزار پلیس این کشور تا پایان ماه آوریل مرخصی داده نمی‌شود.

کشور اسلوونی هم در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که از روز دوشنبه آینده همه مدارس خود را تعطیل می‌کند، نخست وزیر اسلوونی در این شرایط این مسئله را ضروری دانست. تا به حال در این کشور ۵۷ مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

تشدید کنترل‌های مرزی در جمهوری چک

کشور چک هم به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کنترل‌های مرزی با همسایگان خود در مرزهای اتریش و آلمان را تشدید کرده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اتریش هم بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت این کشور به ۳۰۲ مورد افزایش پبدا کرده که تعداد آن‌ها ۵۷ نفر بیشتر از روز چهارشنبه است. اکثر مبتلایان به این ویروس در شهر وین (۵۸ مورد) شناسایی شده‌اند.

“چارلز میشل”، رئیس شورای اروپایی هم درباره عواقب اقتصادی ممنوعیت سفر آمریکا برای اروپاییان هشدار داده و در پیامی توئیتری اعلام کرده است که باید از اختلال اقتصادی جلوگیری شود. اتحادیه اروپا قرار است امروز به بررسی ابعاد تصمیم ترامپ برای توقف سفرهای اروپاییان به این کشور بپردازد.

اولین مرگ کرونایی در یونان

همچنین بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت یونان اولین مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در یونان ثبت شده است. وی مردی ۶۶ساله با بیماری‌های زمینه‌ای بوده است که اخیراً به سرزمین‌های اشغالی و مصر سفر کرده بود. در مجموع در یونان تا به حال ۹۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است.

ممنوعیت ۳۰روزه پروازها از اروپا به آمریکا که اخیراً توسط رئیس جمهور آمریکا اعلام شده است ضربه سخت دیگری برای جامعه پروازی اروپا بود. جامعه پروازی اروپا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در هفته‌های اخیر بسیاری پروازهای خود را لغو کرده بود.

حالا شرکت‌های لوفت‌هانزا و دیگر خطوط هوایی اروپا مجبورند از روز شنبه بسیاری از پروازهای خود به ایالات متحده را هم به‌علت این تصمیم ترامپ لغو کنند. سهام بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی طی روزها و هفته‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

لغو برنامه‌های کاری رئیس‌جمهور آلمان در پی شیوع ویروس کرونا

فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان هم در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور بسیاری از دیدارهای مهم خود با سران کشورها را لغو کرده است.

بر اساس اطلاعات دفتر رئیس جمهوری آلمان جلسه با رؤسای کشورهای استونی، فنلاند و اسلوونی که قرار بود این جمعه و شنبه در برلین برگزار شود لغو شد.

از روز دوشنبه هفته آینده هم بازدیدهای عموم از دفتر ریاست جمهوری و پارلمان آلمان ممنوع خواهد بود.

لغو سفر رئیس کمیسیون اروپایی به آتن

“اورزولا فون‌درلاین”، رئیس کمیسیون اروپا هم در پی شیوع ویروس کرونا در این اتحادیه سفر برنامه‌ریزی‌شده خود به آتن را لغو کرد.

همه فروشگاه‌های ایتالیا تعطیل شد

ایتالیا هم به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تمام فروشگاه‌ها در این کشور به‌غیر از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی را تعطیل کرد. این خبر را نخست وزیر این کشور اعلام کرد.

دانمارک هم تمام مدارس و دانشگاه‌ها و مهدکودک‌های خود را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل کرد.

کشور اسپانیا هم موزه‌های دولتی را تعطیل کرد. در مادرید هم مدارس برای ۱۵ روز تعطیل و گردهمایی‌های بزرگ ممنوع اعلام شد. موارد ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا به بیش از ۲ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

۸۲۷ مرگ کرونایی در ایتالیا

شمار افراد مبتلا به این ویروس و قربانیان آن در ایتالیا هم مرتباً رو به افزایش است. بر اساس آمارهای رسمی ۱۲٫۴۶۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شده که تعداد آن‌ها در عرض یک روز ۲۳۰۰ مورد افزایش پیدا کرده است. شمار قربانیان این بیماری در ایتالیا هم به ۸۲۷ مورد افزایش پیدا کرده است.

ابتلای اولین وزیر اسپانیایی به کرونا

از اسپانیا هم خبر می‌رسد که  یکی از وزرای دولت به این بیماری مبتلا شده است. براساس اطلاعات دولت اسپانیا “ایرنه مونترو”، وزیر برابری جنسیتی این کشور به این ویروس مبتلا شده است. پس از تأیید این مورد ابتلا همه وزرای کابینه دولت اسپانیا تست کرونا می‌دهند.