وزارت خارجه کانادا اعلام کرد که «ادعاها» درباره سرنوشت روزنامه‌نگار منتقد سعودی نگران‌کننده است. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، کانادا روز گذشته در بیانیه‌ای از اخبار منتشر شده درباره سرنوشت «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، که شواهد حاکی از کشته شدن وی در مقر کنسولگری عربستان در استانبول است، […]

وزارت خارجه کانادا اعلام کرد که «ادعاها» درباره سرنوشت روزنامه‌نگار منتقد سعودی نگران‌کننده است.

روزنامه‌نگار منتقد سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، کانادا روز گذشته در بیانیه‌ای از اخبار منتشر شده درباره سرنوشت «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، که شواهد حاکی از کشته شدن وی در مقر کنسولگری عربستان در استانبول است، ابراز نگرانی کرده است.

«آدم اوستن» سخنگوی «کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا گفت: «ما از این ادعاهای نگران‌کننده مطلع هستیم. مسئولان کانادایی فعالانه برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در این‌باره اقدام می‌کنند.»

طبق ارزیابی‌های اولیه پلیس ترکیه، این روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی، که از سه‌شنبه گذشته مفقود شده، داخل مقر کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده است. موضوعی، که ریاض آن را رد می‌کند.

ریاض، در آگوست ماه گذشته در واکنشی اعتراضی به انتقاد کانادا از بازداشت فعالان مدافع حقوق بشر در عربستان، سفیر کانادا را اخراج و سفیر خود از اتاوا را فراخواند. سعودی‌ها همچنین روابط تجاری‌شان با کانادا را قطع کردند.