ابراهیمی با قراردادی قرضی در یوپن بلژیک
ابراهیمی با قراردادی قرضی در یوپن بلژیک
ملی پوش ایرانی باشگاه الاهلی قطر با قراردادی قرضی به باشگاه بلژیکی یوپن پیوست.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد  امید ابراهیمی بعد از این که از سوی سرمربی اسپانیایی باشگاه الاهلی در فهرست مازاد قرار گرفت با گمانه زنی های فراوانی در خصوص آینده خود روبرو بود تا جایی که از سه باشگاه داخلی همین طور یکی دو باشگاه قطری به عنوان مقصد آتی این بازیکن ملی پوش نام برده شد.

ابراهیمی که هنوز یک فصل دیگر با باشگاه قطری قرارداد داشت خیلی تلاش کرد تا بتواند قراردادش را فسخ کند اما سران این باشگاه تمایلی به از دست دادن ستاره ایرانی خود با وجود درخواست سرمربی اسپانیایی نداشتند. از همین رو بعد از چند مرحله مذاکره در نهایت باشگاه الاهلی تصمیم گرفت با تمدید قرارداد امید برای یک فصل دیگر این بازیکن را به صورت قرضی راهی باشگاه یوپن بلژیک کند.به این ترتیب ابراهیمی که از این پیشنهاد استقبال کرده بود به دومین ستاره تیم ملی ایران تبدیل شد که طی یک هفته گذشته سر از باشگاه بلژیکی یوپن در می آورد تا در این تیم توانایی های خود را در ژوپیرلیگ به رخ بکشد. بنا به ادعای نزدیکان امید قرارداد او با یوپن قرضی است و بعد از اتمام این قرارداد  باید به الاهلی بازگردد تا همچنان برای آنها توپ بزند.

امید ابراهیمی فصل قبل یکی از بهترین بازیکنان الاهلی بود و نقش به سزایی در ایستادن این تیم در جمع پنج تیم بالای جدول داشت. عملکرد او به حدی خوب بود که سران این باشگاه با رضایت از خرید ایرانی خود در همان هفته های پایانی به دنبال تمدید قرارداد او بودند اما در تابستان سرمربی اسپانیایی در اردوی هلند با تغییر رویه تاکتیکی خود توجه چندانی به توانایی امید ابراهیمی نشان نداد تا تصمیمی مشابه با همان تصمیمی که برای محمدرضا خانزاده دیگر ایرانی خود در زمستان گذشته گرفته بود را برای ابراهیمی نیز در دستور کار قرار دهد.

دی لاباریرا سرمربی اسپانیایی بعد از این که جایگزین میلان ماچالا کارکشته روی نیمکت الاهلی شد تغییرات گسترده ای در فهرست خارجی های خود در کمتر از چند ماه ایجاد کرد تا جایی که از جمع چهار بازیکن خارجی فصل قبل یک نفر هم برای فصل جدید در جمع سبزپوشان باقی نماند تا همین موضوع به سوژه ای جالب در رسانه های قطری تبدیل شود به خصوص با تصمیمی که در قبال ابراهیمی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته گرفته شد.

امید که قراردادی سنگین با الاهلی داشت بعد از قرار گرفتن در فهرست مازاد مربی اسپانیایی در دو تا سه مرحله مذاکره برای فسخ قرارداد شرکت کرد اما سران باشگاه تمایلی به از دست دادن او نداشتند. این بازیکن که پیشنهاداتی از السیلیه همین طور الدحیل از لیگ ستارگان در کنار سپاهان، استقلال و شهر خودرو ایران داشت در نهایت دیروز با مواضع جدیدی از سوی باشگاه الاهلی روبرو شد و ترجیح داد با این پیشنهاد موافقت و به صورت قرضی راهی فوتبال اروپا و باشگاه یوپن شود، تیمی که مالکیت آن در اختیار آکادمی اسپایر قرار دارد و همواره مکانی امن برای ستاره های ایران بوده تا با ریکاوری لازم به دوران اوج خود بازگردند.

سعید عزت الهی دیگر ملی پوش فوتبال ایران هم سر از یوپن در آورد تا حالا با قرار گرفتن امید ابراهیمی در کنارش، دو بازیکن هم پستی به امید فصلی درخشان در میانه میدان یوپن در ژوپیرلیگ خودشان را برای کمک به تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ آماده کنند، اتفاقی که می تواند خبر خوبی برای مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی محسوب شود. شاید بدنباشد یادآوری کنیم فصل قبل یوپن برای نیم فصل از مرتضی پورعلی گنجی مدافع ایرانی هم در ترکیبش بهره برد اما این همکاری دوام چندانی نداشت و مرتضی به فوتبال قطر و باشگاه العربی بازگشت.

  • منبع خبر : ورزش سه