ابراهیم صادقی: موافق ممنوعیت ورود خارجی‌ها هستم/ مبالغ قراردادها بالا بود
ابراهیم صادقی: موافق ممنوعیت ورود خارجی‌ها هستم/ مبالغ قراردادها بالا بود
سرمربی تیم فوتبال سایپا می‌گوید با توجه به مشکلات اقتصادی موافق قانون منع جذب بازیکنان خارجی است. او همچنین گفت که بدلیل بالا بودن مبالغ قراردادها، نتوانسته اسکلت تیمش را حفظ کند.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد ابراهیم صادقی درباره شرایط تیم فوتبال سایپا پیش از شروع لیگ بیستم اظهار کرد: فصل گذشته که کار را پیش می‌بردیم قرارمان بر این بود که یک تیم جوان برای مسابقات آماده کنیم. من فکر می‌کنم ما برای فصل گذشته جوانترین تیم تاریخ لیگ برتر را داشتیم و جوانان زیادی را به بازی گرفتیم. خدا کمک کرد با وجود همه مشکلات در لیگ برتر ماندیم البته لیگ فصل قبل  با ۴۵ روز تاخیر شروع شد که این امر نقش مهمی در اشکال مشکل برای ما هم داشت بعد از آن هم که کرونا باعث شد تمرین نکنیم که این گونه مسائل کار ما را سخت کرده بود. برای  فصل جدید برنامه ریزی کنیم که اسکلت تیم خودمان را حفظ کنیم و ۵ یا ۶ بازیکن جدید جذب کنیم اما رقم قرارداد بازیکنان بالا رفت و بازیکنانی چون آرمان رمضانی، خالد شفیعی و آرمین سهرابیان از جمع ما جدا شدند. و ما نتوانستیم اسکلت تیم‌مان را حفظ کنیم چون واقعا مبالغ قراردادها بالا بود با این حال چند بازیکن جذب کنیم و باید یکی دو بازیکن جدید جذب کنیم تا تیم مان را برای فصل جدید آماده کنیم. سعی می‌کنیم روند جوان گرایی را در فصل جدید هم ادامه دهیم. البته شیب جوان گرایی ما در فصل گذشته تند بود و امسال سعی می‌کنیم از بازیکنان با تجربه استفاده کنیم و در کنار آنها به جوانان هم بازی دهیم.

وی در ادامه درباره دلیل بالارفتن قیمت بازیکنان گفت: همه چیز گران شده است و تورم وجود دارد بازیکن هم در این کشور زندگی می‌کند و تنها درآمدش فوتبال است یک فوتبالیست اگر خیلی در اوج باشد می‌تواند ۱۰ تا ۱۲ سال بازی کنند. هزینه‌های زندگی بالا رفته است و به همان نسبت قیمت بازیکنان هم افزایش یافته است. مگر چند بازیکن خارجی هر ساله به فوتبال ایران می‌ایند که ما حالا بخواهیم افزایش قیمت بازیکنان را به گردن ممنوعیت حضور بازیکنان خارجی بیندازیم علت اصلی قطعا این نیست.  البته من فکر می‌کنم با این قیمت حال حاضر دلار تیم‌های ایرانی نمی‌تواند بازیکن خارجی جذب کند چون یک بازیکن معمولی دستمزد ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلاری دریافت می‌کند. شما فکر می‌کنید کدام باشگاه می‌تواند ۱۲ تا ۱۴ میلیارد برای بازیکن خارجی بپردازد؟

سرمربی تیم فوتبال سایپا در ادامه درباره رقابت باشگاه‌های صنعتی برای جذب بازیکن و این که آیا این مسئله قیمت بازیکنان را افزایش داده است یا خیر گفت: من درباره این موضوع نمی‌توانم صبحت کنم درباره باشگاه خودمان صحبت می‌کنم ما در باشگاه سایپا رقم‌های خیلی زیادی به بازیکنان ندادیم. یعنی اگر پیشنهاد ۳ میلیاردی یا بیشتر به ما می‌شد نمی‌توانستم آن را بپردازیم سعی کردیم ارقام پایین تری را بپردازیم. من فکر می‌کنم تیم ما براساس بودجه متوسطی که داشت عمل کرد و بازیکنان مدنظر خود را جذب کردیم. بازیکنانی که جذب کردیم نفرات خوبی هستند که می‌تواند به ما کمک کنند. در تلاش هستم برای فصل بعد یک تیم منسجم و خوب راهی مسابقات کنیم که از فصل گذشته نتایج بهتری بگیریم.

صادقی در ادامه درباره این که مشکلات لیگ نوزدهم چه بود که باید برای لیگ بیستم برطرف شود گفت: مهمترین مشکل فصل گذشته ما این بود که یک زمان برای شروع مسابقات اعلام کردند اما از همان تاریخی که اعلام شده بود ۴۵ روز با تاخیر لیگ شروع شد این مسئله اسیب زیادی به ما وارد کرد. بهتر است سازمان لیگ برنامه‌ای که اعلام می‌کند براساس آن کارکند و لیگ شروع شود. یکی دیگر از مواردی که در فصل گذشته مشکل داشت بحث داوری بود، من فکر می‌کنم سال گذشته داوران ما فصل خوبی را پشت سر نگذاشتند من از آنها دفاع می‌کنم و می‌گویم باید کمیته داوران دستمزدشان را افزایش دهد و آن را به موقع پرداخت کند. چطور می‌توان ۶ ماه دستمزد داوران نداد و انتظار داشته باشند که او قضاوت بدون اشتباهی داشته باشد. داوران باید دستمزدشان افزایش یابد و این دستمزد هم به موقع پرداخت شود و انتظار داشته باشیم داوران هم عملکرد خوبی داشته باشند.”ابراهیم صادقی: موافق ممنوعیت ورود خارجی‌ها هستم”

صادقی در ادامه درباره عملکرد تیم فوتبال ایران در دیدار دوستانه برابر ازبکستان هم گفت: تیم خیلی خوبی داریم و مربی خوبی هم داریم برای بازی اول به آقای اسکوچیچ به بازیکنان تبریک می‌کویم که فوتبال خوبی ارائه کردند امیدوارم بتوانیم با این تیم مثل دوره‌های قبل به جام جهانی صعود کنیم چون صعود به جام جهانی علاوه بر ایجاد نشاط در جامعه باعث پیشرفت فوبتال می‌شود.”ابراهیم صادقی: موافق ممنوعیت ورود خارجی‌ها هستم”

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا موافق قانون ممنوعیت جذب بازیکن خارجی است یا خیر؟ گفت: من مخالفتی با حضور خارجی‌ها در لیگ ندارم اما فکر می‌کنم در چند سال اخیر ۶۰ تا ۷۰ درصد بازیکنان خارجی که به فوتبال ایران آمدند بی کیفیت بودند و یا معمولی بودند. اگر قرار است بازیکن خارجی به فوتبال ایران بیاید باید کیفیت مطلوبی داشته باشد و از ایرانی‌ها بهتر عمل کند. اگر قرار است یک بازیکن خارجی معمولی جذب کنیم در آن پست به بازیکن ایرانی میدان دهیم که باعث پیشرفت است البته مباحث مالی در ایجاد مشکل برای خارجی‌ها وجود داشت الان می‌بینیم که برخی از باشگاه‌ها نتوانستند دستمزد بازیکنان خارجی خود را بپردازند که همین امر سبب تشکیل پرونده در فیفا شده است. در این مقطع و با این شرایط اقتصادی برای امسال من موافق بودم که فعلا جذب بازیکن خارجی ممنوع شود تا این که شرایط در سال‌های بعد بهتر شود و تصمیم دیگری بگیرند. به هر حال اگر قرار است بازیکن خارجی بیاید باید یک سازوکار برای آن تعریف کند که بازیکن خارجی با روزمه خیلی خوب به فوتبال ایران بیاید.”ابراهیم صادقی: موافق ممنوعیت ورود خارجی‌ها هستم”

  • منبع خبر : ایسنا